عصر خودرو

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران خبر داد:

برگزاری دومین فستیوال بازار دارایی فکری در آذرماه

عصر بازار- به دنبال استقبال از نخستین فستیوال دارایی فکری در سال گذشته، فستیوال امسال به صورت تخصصی در زمینه اختراعات حوزه لوازم خانگی برگزار می‌شود.

برگزاری دومین فستیوال بازار دارایی فکری در آذرماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران با اشاره به برگزاری دومین فستیوال بازار دارایی فکری در آذرماه امسال گفت: با استقبال مخترعان در ماه‌های اخیر، هم‌اکنون فهرست عرضه بازار دارایی فکری فرابورس ایران 70 اختراع را در خود جای داده است.

     بهنام محسنی با اعلام اینکه دومین فستیوال دارایی فکری، آذرماه امسال با حضور مخترعان و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود، اظهار داشت: به دنبال استقبال از نخستین فستیوال دارایی فکری در سال گذشته، فستیوال امسال به صورت تخصصی در زمینه اختراعات حوزه لوازم خانگی برگزار می‌شود.

    رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران ادامه داد: در فستیوال دوم که سرمایه‌گذاران و تولید کنندکان لوازم خانگی در آن حضور خواهند داشت، اختراعات حائز شرایط پس از طی فرایند ارزیابی و انتخاب، در روز برگزاری فستیوال به صورت حضوری برای سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.

    به گفته وی، مخترعان متقاضی حضور در این فستیوال می‌توانند نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال آن به همراه تصویر گواهی ثبت اختراع به نشانی اینترنتی festival@techmart.ir اقدام کنند.

    محسنی با یادآوری این مطلب که بازار دارایی فکری فرابورس ایران با هدف پر کردن خلاء میان علم و صنعت و در راستای اجرای بند (د) ماده 17 قانون پنجم توسعه در خرداد سال گذشته ایجاد شد تا فضایی برای تعامل مستقیم مخترعان و سرمایه‌گذاران و تولید ثروت از طریق علم فراهم شود، اضافه کرد: البته با وجود اینکه تاکنون یک اختراع و یک طرح صنعتی در بازار دارایی فکری معامله شده است اما در ماه‌های اخیر شاهد مراجعه تعداد زیادی از متقاضیان برای درج اختراع در فهرست عرضه این بازار در فرابورس هستیم.

    وی توضیح داد: در ماه گذشته 11 اختراع با عناوین ماشین دستی قالیبافی، جعبه دستمال کاغذی هوشمند، برچسب نانویی شیشه ضد امواج الکترو مغناطیس، جدول بتنی رفوکننده جداول قدیمی، تابلوی اطلاع‌رسانی به مسافرین جهت ایستگاه‌ها و وسایل نقلیه عمومی، دستگاه حفاری برقی و کم‌حجم، درایور هوشمند ال ای دی با حسگر پردازش حضور افراد توسط میکروکنترلر، فرآیند بهینه سازی شبکه‌های شهری با تعیین نقاط کلیدی و استراتژیک شهری، مقایسه‌گر آلاینده - سوخت و دریچه‌های ایمن پایه‌های روشنایی در سیستم‌های لولایی و ریلی که موفق به اخذ موافقت اصولی پارک پردیس شده‌اند و اختراع پارکینگ مجازی که موفق به اخذ موافقت مشروط پارک فناوری پردیس شده است به فهرست عرضه دارایی فکری فرابورس ایران افزوده شدند.

    رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران افزود: علاوه بر این، افزایش راندمان با توربین خطی و ریلی پیستون‌دار با پره‌های کج شونده، روش استخراج و تولید پودر رنگدانه از گیاه اسپرک، دستگاه آرماتوربند شارژی، دستگاه مانیتورینگ و کنترل خطوط 20kv، چهار اختراع دیگری هستند که در روزهای اخیر به این فهرست اضافه شدند و به این ترتیب هم‌اکنون این فهرست شامل 70 دارایی فکری است.

    وی خاطرنشان کرد که در صورت حصول توافق و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت‌ مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تکمیل مستندات اختراعات و نیز خرید دارایی‌های فکری توسط صنعتگران و سرمایه‌گذاران در قالب ارائه تسهیلات انجام خواهد شد.

    محسنی گفت: مخترعان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فرابورس ایران ضمن بررسی شرایط خود با مقررات بازار دارایی فکری، نسبت به درج اختراع یا طرح صنعتی خود در این فهرست اقدام کنند.
    منبع خبر:

    برچسب ها