عصر خودرو

افزایش قیمت طلای جهانی با وجود صعود دلار

عصر بازار- طلا پس از رشد بیش از هشت درصدی در سال ۲۰۱۶ به رشد قیمت خود در سال جدید ادامه داد و روز سه‌شنبه در نخستین روز معاملات سال ۲۰۱۷ با وجود قوی‌ماندن دلار افزایش یافت.

افزایش قیمت طلای جهانی با وجود صعود دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور 0.4 درصد افزایش یافت و به 1156.75 دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.5 درصد افزایش یافت و در 1157.20 دلار ایستاد.

به گفته جیانگ شو، تحلیلگر ارشد در گروه شاندونگ گولد، طلا پس از اینکه در دسامبر تحت تاثیر آمار اقتصادی قوی آمریکا که به بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخ‌های بهره اطمینان کافی بخشید، دچار کاهش شد، تصحیح قیمت پیدا کرده است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش داده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

به گفته این تحلیلگر، بازار در انتظار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکاست که روز جمعه منتشر می‌شود. اگر این آمار کمتر از حد مطلوب باشد، فرصت خوبی برای طلا به منظور بهبود بیشتر قیمت خواهد بود، اما با این حال دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری میلادی احتمالا قیمت طلا را تحت فشار نگه خواهد داشت. هرگونه افزایش قیمت طلا در سه ماهه اول یک بهبود میان‌مدت خواهد بود و به معنای روند صعودی بلندمدت نیست.

دلار آمریکا روز سه‌شنبه رشد اخیر خود را حفظ کرد و پس از توقف کوتاهی که هفته گذشته داشت، روند افزایش را از سر گرفت. بازارهای سهام آسیا سال 2017 را در یک سطح یکنواخت آغاز کردند و صعود بازارهای اروپایی به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته، تاثیر چندانی بر آنها نداشت.

ذخائر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز جمعه 0.14 درصد کاهش یافت و به 822.17 تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره 0.7 درصد افزایش یافت و به 16.04 درصد رسید. هر اونس پلاتین با بیش از یک درصد افزایش 911.40 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیوم با 0.7 درصد افزایش، 683.10 دلار بود.

برچسب ها