عصر خودرو

بیزینس اینسایدر گزارش داد؛

سکه‌های قدیمی یک پوندی در سال ۲۰۱۷ فاقد اعتبار می‌شوند

عصر بازار- دولت انگلیس قرار است تا چند ماه آینده، بیش از یک میلیارد سکه جدید یک پوندی را ضرب و روانه سبد پولی کند.

سکه‌های قدیمی یک پوندی در سال ۲۰۱۷ فاقد اعتبار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «دیوید گوک»،  وزیر خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد که تا بیست و هشتم مارس سال جاری میلادی، سکه‌های جدید 12 ضلعی یک پوندی وارد سبد پولی انگلیس می‌شود و این به معنی فاقد اعتبار شدن سکه‌های موجود یک پوندی تا پانزدهم اکتبر سال جاری میلادی خواهد بود.

در همین حال دولت انگلیس برآورد کرد که در حدود یک میلیارد و 300 میلیون پوند، معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار ارزش سکه‌هایی است که در قلک‌های منازل ذخیره شده و از این مقدار، یک سوم آن معادل  433 میلیون پوند سهم سکه یک پوندی است. البته این مقدار سکه باید تا قبل از ضرب‌الاجل تعیین‌شده، خرج یا اینکه به بانک‌ها تحویل داده شوند.

«دیوید گوک» تصریح کرد، پیام ما به مردم شفاف است و اگر شخصی سکه یک پوندی گرد در منزل یا کیف پول خود دارد، می‌بایستی تا قبل از پانزدهم اکتبر آن را خرج یا اینکه به بانک تحویل دهد.

همچنین سکه جدید یک پوندی انگلیس در ماه مارس رونمایی می‌شود و طبق اظهارنظر کارشناسان امور بانکی، دارای یکی از بالاترین ضرایب امنیتی سکه در جهان است.

بر روی این سکه 12 ضلعی، یک هولوگرام شبیه به تصویر سر ملکه انگلیس و نیز تغییر نشانه ‘£’ به شماره یک در زوایای مختلف آن دیده می‌شود.

در همین حال به تعداد بیش از یک و نیم میلیارد سکه یک پوندی جدید ضرب خواهد شد و در فرآیند تولید ضرب سکه‌های جدید، قرار است سکه‌های قدیمی که به بانک‌ها بازگردانده می‌شوند،  ذوب و در ساخت نوع جدید از آنها استفاده کرد.

وزیر خزانه‌داری انگلیس گفت:" این برای اولین بار از سال 1983 میلادی به بعد است که یک سکه جدید یک پوندی ضرب می‌شود و از آن می‌توان بعنوان یک لحظه تاریخی یاد کرد و جعل آن در مقایسه با نمونه قبلی سخت‌تر خواهد بود. "

برچسب ها