عصر خودرو

آخوندی اقدامات پسابرجامی حوزه بنادر را تشریح کرد:

سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۱۰هزار میلیارد تومانی در پس‌کرانه‌های کشور

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی در تشریح چند اقدام پسابرجامی وزارت راه و شهرسازی در حوزه بنادر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی در پس‌کرانه‌ها گفت: پس از برجام توانستیم ١٨ لاینر بین‌المللی را به بندر شهید رجایی بیاوریم و برای نخستین‌بار در بعد از انقلاب سیستم امداد و نجات سازمان بنادر را نوسازی کنیم.

سرمایه‌گذاری بی‌سابقه ۱۰هزار میلیارد تومانی در پس‌کرانه‌های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها به رقمی در حدود ده هزار میلیارد تومان رسیده است که ٨٥درصد آن متعلق به دوره مدیریت وی است گفت: در بنادر کشور عملکرد مناسبی داشتیم به طوری که مثلا در بندر چابهار، سال‌های سال دنبال این بودیم که سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شود که سرانجام این حرکت اتفاق افتاد.

وی افزود: با وجود خشکسالی منابع مالی توانستیم 403 میلیون دلار منابع از طریق بخش خصوصی جذب کنیم. همچنین هندی‌ها ١٥۰ میلیون دلار در این بندر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آخوندی ادامه داد: در مدت یاد شده توانستیم ١٨ لاینر بین‌المللی به بندر شهید رجایی بیاوریم. همچنین توانسته‌ایم حمل و نقل ترکیبی را در بنادر پیاده‌سازی کنیم. به گونه‌ای که هم‌اکنون در بخش ریلی و ورود بار توسط ریل به بندرشهید رجایی، سهم ریل از ٧ درصد به ١٥ درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 403 میلیون دلار قبل از برجام سرمایه‌گذاری انجام شده و ١٥۰ میلیون دلار هم هندی‌ها بعد از برجام سرمایه‌گذاری کردند. سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی مربوط به سه سال گذشته است و در سال‌های مختلف انجام شده است. ٣٦۰۰ میلیارد تومان تنها در آذر سال جاری طی توافقنامه بندری امضا کردیم که می‌توانیم ادعا کنیم در بنادر ما تجربه کم سابقه‌ای وجود دارد.

همچنین در بندر شهید رجایی در فاز یک و دو برای جلب بخش خصوصی مناقصاتی برگزار شده است. در تجهیز فاز دوم شهید رجایی نیز موفق شدیم ١١٧ میلیون یورو خرید خارجی کنیم. همچنین برای سیستم امداد و نجات سازمان بنادر برای نخستین‌بار در بعد از انقلاب در حال نوسازی هستیم.

برچسب ها