عصر خودرو

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند

کاهش ۲۰ درصدی ارزش لیر در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- بخش تولید ترکیه که یک سوم از کل اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد در ماه دسامبر نیز به نزول خود ادامه داد و به کمترین میزان در ۴ ماه گذشته رسید.

کاهش ۲۰ درصدی ارزش لیر در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اتاق صنعت استانبول اعلام کرد بخش تولید اقتصاد ترکیه در ماه دسامبر نیز روندی کاهشی را تجربه کرد و سطح تولید در این کشور در ماه دسامبر به کمترین میزان در 4 ماه گذشته رسید.

بخش تولید ترکیه یک سوم از کل اقتصاد این کشور را در بر می‌گیرد و بنا به آمار ارائه شده از سوی اتاق صنعت استانبول، شاخص خرید مدیران در این کشور در ماه دسامبر 1.1 واحد کاهش داشته است.

بنا به اعلام موسسه HIS Markit شاخص خرید صنعتی مدیران در ترکیه در ماه دسامبر نیز زیر عدد 50 واحد بوده است که نشان دهنده کاهش تولید و سفارشات جدید بوده است.

از سوی دیگر در ماه دسامبر اگر چه به دلیل کاهش ارزش لیر حوزه اشتغال در این کشور بهبود یافت اما افزایش قیمت مصرف کننده و تورم در این کشور سرعت بیشتری را نسبت به 3 ماهه سوم سال 2016 به خود گرفت.

از سوی دیگر کاهش ارزش لیر به افزایش قیمت مواد اولیه صنعتی در ترکیه منجر شده است به همین دلیل قیمت محصولات صنعتی نیز در این کشور در ماه دسامبر افزایش یافت.

افزایش نگرانی‌های داخلی در ترکیه ارزش لیر را طی روزهای گذشته به کمترین میزان طی سال 2016 رسانده است. به طور کلی ارزش لیر در سال 2016 به میزان 20 درصد کاهش یافت.

برچسب ها