عصر خودرو

کویت ۹۰ چاه نفت را مسدود کرد

عصر بازار- رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفت کویت اعلام کرد، در راستای اجرای توافق نفتی وین و برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت فعالیت ۹۰ چاه نفت خود را تعطیل کرده است .

کویت ۹۰ چاه نفت را مسدود کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'جمال جعفر' روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به پایبندی کشورش به اجرای توافق وین گفت : کویت بر اساس توافقنامه تولید خود را 130 هزار بشکه در روز کاهش می دهد و سقف کنونی تولید نفت کویت هم اکنون کمی بیشتر از 2 میلیون و 750 هزار بشکه در روز است .

این مقام کویتی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری های به عمل آمده در بخش های صنایع نفت و پتروشیمی از توسعه همکاریها با عراق برای خرید گاز از این کشور تا سقف 400 میلیون فوت مکعب خبر داده است .

جبار اللعیبی وزیر نفت عراق در سفر اخیر خود به کویت رایزنی های گسترده ای را در زمینه تقویت همکاریهای دو جانبه انجام داده و مقرر شده است در مرحله نخست صادرات 200 میلیون فوت مکعب گاز به کویت انجام شود و تا سقف 400 میلیون فوت مکعب افزایش یابد .

کویت پیش از این در سال های 2004 و 2008 میلادی نسبت به خرید گاز عراق نیز اقدام کرده بودو همکاری های دو کشور در حال حاضر از سرگرفته شده است .

بنابر اعلام کارشناسان صنعت نفت و گاز در کویت یکی از اهداف طرف کویتی در خرید گاز از عراق تقویت صنعت برق واستفاده از گازبجای نفت در نیروگاههای برق می باشد و با توجه به نیاز به سوخت فراوان برای راه اندازی نیروگاه های برق کویت فرصت همکاری با طرف عراقی بسیار حائز اهمیت است.

کویت نیز امروزه سیاست توسعه همکاری های نفتی با عراق را در دستور کار قرار داده است و قصد داردسرمایه گذاری هایش در میادین نفتی عراق را افزایش دهد.

وزارت نفت کویت با تاکید بر فرصت های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز عراق، از برنامه ریزی برای گسترش همکاری ها با بغداد در این زمینه خبر داده است.

برچسب ها