عصر خودرو

شیخان خبر داد؛

نهایی شدن ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا

عصر بازار- به گفته دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان جمع بندی های نهایی ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا انجام شده و این انجمن از بورس کالا درخواست کرده تا قبل از شروع معاملات، آموزش های لازم برای فعالان صنعت سیمان در خصوص مسائل بورس داده شود.

نهایی شدن ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: برای صادرات سیمان تمام اقدامات و جمع بندی های لازم صورت گرفته است و تنها منتظر تشکیل جلسه با سازمان توسعه تجارت هستیم.

عبدالرضا شیخان افزود: با پیگیری های صورت گرفته طی مدت اخیر، مقرر شد بعد از جلسه با این سازمان، زمان ورود سیمان به بورس کالا مشخص شود.

وی گفت: آموزش خریداران در رینگ صادراتی بسیار مهم است و باید تمامی فعالان حوزه سیمان با نحوه‌ی معاملات و فواید انجام معاملات در بورس کالا آشنا شوند.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اظهار داشت: طی جلسات برگزار شده، شرایط برای ورود فعالان و تولیدکنندگان صنعت سیمان به بورس کالای ایران تسهیل شده و به دلیل نظارت دقیق بر فعالیت‌ها و شفافیت موجود در این بازار، ما معتقد هستیم یکی از کانال هایی که می تواند پس از چند سال جانی تازه به بازار سیمان دهد، بورس کالاست.

وی ادامه داد: بر این اساس از آنجایی که هدفمان از عرضه سیمان در بورس کالا، صادرات است ما موظف هستیم تا بدون هیچ نقصی وارد این بازار شویم، بر همین اساس ما از مسولان بورس کالا در خواست کرده ایم تا در این زمینه شرایط آموزشی لازم را برای صنعت سیمان فراهم کنند.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر کارگزاران فعال نیز باید آمادگی لازم را برای انجام معاملات داشته باشند، از آنجا که طی چند سال اخیر حوزه سیمان مشکلات زیادی را شاهد بوده است، باید حساب شده عمل کرد تا هیچ خللی در روند معاملات سیمان در بورس کالا ایجاد نشود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در پاسخ به این پرسش که مزیت های بورس کالا برای صنعت سیمان چیست؟ گفت: یکی از مشکلات کنونی صنعت سیمان در حوزه صادرات، رقابت منفی شرکت ها، فروش با قیمت ها پایین و نبود بازار رقابتی است که با درصدد هستیم با ورود به بورس کالا به مرور زمان شاهد ثبت قیمت های واقعی و رقابتی برای سیمان ایران، شفاف سازی معاملات، افزایش اطمینان خریداران خارجی به محصول ایرانی و پایان قیمت های سلیقه ای در این صنعت باشیم.

برچسب ها