عصر خودرو

در راستای تحکیم پیوند بازار سرمایه و بخش کشاورزی صورت می گیرد؛

توسعه همکاری شرکت نهاده های دامی جاهد و بورس کالای ایران

عصر بازار- به منظور توسعه مبادلات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران و تبادل اطلاعات بین صنایع کشاورزی و بازار سرمایه، نشست مشترکی میان حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران و حمید ورناصری، مدیر عامل شرکت نهاده های دامی جاهد در مرکز تولید مواد ژنتیکی گاوهای شیری و گوشتی ایران برگزار شد.

توسعه همکاری شرکت نهاده های دامی جاهد و بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی برگزاری جلساتی میان کارشناسان و مدیران شرکت بورس کالای ایران و شرکت نهاده های دامی جاهد و بررسی زمینه آغاز همکاری های مشترک، مدیرعامل بورس کالای ایران از مرکز تولید مواد ژنتیکی گاوهای شیری و گوشتی ایران بازدید کرد که طی نشستی مشترک با مدیرعامل شرکت نهاده های دامی جاهد، مواردی همچون تأمین نهاده های دامی، مواد ژنتیکی، جوجه یکروزه آرین، دام زنده و عرضه آنها از طریق بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این نشست، مقرر شد جلسات و مذاکراتی به منظور دست یابی به راهکارها و زمینه های فروش سلف محصولات توسط شرکت جاهد از جمله عرضه سلف برای ماه های تحویل متفاوت با نرخ های متفاوت و همچنین استفاده از ابزار مالی اختیار معامله برگزار شود. همچنین شرکت جاهد اعلام کرد که امکان عرضه مستقیم محصولات شرکت های تأمین غله خارجی -که هم اکنون در ارتباط تجاری با این شرکت هستند-را در بورس کالای ایران مورد بررسی قرار دهد. در همین راستا مقرر شد، بورس کالای ایران با بورس های خارجی مانند برزیل و آرژانتین مذاکرات لازم را به منظور عرضه و معامله مستقیم محصولات شرکت جاهد انجام دهد که با عملیاتی شدن این اتفاق، شرکت جاهد نسبت به عرضه محصول خریداری شده از آن بورس‌ها در بورس کالای ایران اقدام خواهد کرد.

در پایان نیز مقرر شد شرکت نهاده های دامی جاهد همکاری های لازم جهت اجرای تبصره 4 ماده 6 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی انجام دهد. در تبصره 4 این ماده قانونی آمده است، به منظور حمایت از بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان و شفافیت قیمت‌ها و ایجاد تعادل در بازار محصولات و تولیدات کشاورزی، خرید و فروش نهاده‌ها و محصولات تولیدی، درصورتی‌که از اقلام قابل معامله در بورس کالا باشد، باید از طریق شرکت در بورس کالا انجام شود.

براساس این گزارش، شرکت نهاده های دامی جاهد، وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و در دو حوزه بازرگانی و تولید فعالیت می کند. این شرکت در حوزه بازرگانی در سال گذشته در واردات نهاده های دامی دارای رتبه اول در کشور بوده است. همچنین شرکت مذکور عهده دار تنظیم بازار و حفظ ذخایر استراتژیک و راهبردی کنجاله سویا از طرف دولت است. نهاده های دامی جاهد در حوزه تولید نیز دارای بزرگترین مراکز تولید ژنتیکی و همچنین به عنوان یکی از هشت لاین موجود در صنعت طیور جهان با نام تجاری مرغ آرین بوده که ظرفیت تولید جوجه یک روزه اجداد کشور در این مجموعه لاین فراهم است. این شرکت ظرفیت فعالیت در حوزه صادرات مواد ژنتیکی، جوجه یک روزه اجداد و جوجه یک روزه مادر را نیز داراست.

برچسب ها