عصر خودرو

آخرین خبرها از نمادهای متوقف بانکی؛

دلار تا ۳۶۰۰ تومان پایین می آید

عصر بازار- محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با ورود بانک مرکزی به بازار ارز شاهد کنترل نوسانات این بازار هستیم، گفت: در مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم مقرر شد افزون بر کنترل التهابات فعلی، راهکارهای میان مدت و بلند مدت نیز برای این بازار در نظر گرفته شود که دولت نیز این موضوع را قبول کرده است. همچنین، محورها و بحث هایی مطرح شد که امید است این بحث ها به جمع بندی موضوع کمک کند.

دلار تا ۳۶۰۰ تومان پایین می آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصرمالی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رییس بانک مرکزی قول مساعد برای کاهش نرخ دلار تا محدوده های 3 هزار و 600 تومان را داد و این موضوع در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت که التهابات بازار ارز مدیریت شود.

    وی با اشاره به اینکه جلسه گفت‌وگو با رییس بانک مرکزی جلسه مفیدی بود و توافقات خوبی در این خصوص انجام شد، گفت: در صورتی که این مسیر ادامه پیدا کند بخش قابل توجهی از مشکلات بازار ارز برطرف خواهد شد و فضای سوداگری در این بازار با کنترل و مدیریت بانک مرکزی به حداقل می رسد.

    پور ابراهیمی درباره توقف نمادهای بانکی و پیگیری های مجلس برای حل مشکل این نمادها گفت: در این خصوص هم جلساتی با بانک مرکزی برگزار کردیم. بخشی از مشکل برای بازگشایی نمادها به بانک مرکزی برمی گردد که مربوط به اختلاف نظر بانک مرکزی و سازمان حسابرسی برای استاندارد سازی افشای صورت های مالی است.

    وی به برگزاری جلسه ای با وزیر اقتصاد در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: توافق هایی در این جلسه انجام شد و مقرر شد وزیر اقتصاد به گونه ای ای موضوع را مدیریت کند که در حداقل زمان ممکن مشکلات بانک ها برطرف شده و نمادها بازگشایی شود.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره سایر نمادهای متوقف گفت: سایر نمادهای متوقف نیز تغییراتی در سودآوری دارند که باید اعمال کنند و دکتر محمدی، رییس سازمان بورس قول مساعد داد که موارد این نمادها به سرعت پیگیری شود. برخی نمادها هم مشکلاتی دارند که بازگشایی آنها به صلاح نیست، اما اینکه بلاتکلیف هم باشند، قابل قبول نیست.

    نماینده مجلس شورای اسلامی درباره آخرین خبرها از بررسی طرح بانکداری بدون ربا در مجلس گفت: بررسی این طرح با برنامه ششم توسعه همراه شده است . این برنامه تا سه هفته آینده به صحن علنی خواهد رفت و در اواخر دی ماه و پس از پایان بررسی برنامه ششم، بررسی لایحه بانکداری آغاز می شود.

    وی پیش بینی کرد بررسی این لایحه دو الی سه ماه به طول بینجامد و احتمالا در پایان سال جاری و یا فروردین ماه سال آینده بررسی به اتمام رسیده و لایحه به صحن علنی مجلس می رود.

    پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت تمایل دارد لایحه مورد نظر خودش مبنا قرار بگیرد، گفت: اما تا امروز این لایحه به دست ما نرسیده است و با توجه به ماه های پایانی دولت و حجم بالای لوایح و برنامه ها، بعید است این لایحه در مدت باقی مانده به مجلس ارجاع شود البته مجلس رونوشتی از لایحه دولت دارد و آنرا مدنظر قرار می دهد و بر اساس آن مسیر حرکتی تعریف می شود.

    وی تاکید کرد: مجلس معتقد است چنانچه نظر دولت در متن قانون لحاظ نشود به طور قطع در اجرا، قانون با مشکل مواجه خواهد بود به همین دلیل نظر دولت را در نظر می گیریم.

    برچسب ها