عصر خودرو

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی:

عرضه کالاهای متروکه در بورس کالا به گام آخر رسید

عصر بازار- مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از عرضه کالاهای متروکه سازمان اموال تملیکی قابل فروش در بورس کالای ایران خبر داد و در رابطه با زمان اجرای این طرح گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای عرضه کالاهای منتخب ما در بورس کالا وجود دارد و به زودی شاهد عملیاتی شدن نخستین عرضه های سازمان اموال تملیکی در بورس کالا خواهیم بود.

عرضه کالاهای متروکه در بورس کالا به گام آخر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امین دلیری اظهار داشت: برای حضور در بورس کالای ایران، باید کالاهای عرضه شده دارای شرایط و استاندارد قابل قبولی باشند، به این ترتیب هر کالایی را نمی توان روی تابلوی معاملات بورس کالا برد.

وی به مزایای ورود کالاهای متروکه سازمان اموال تملیکی به بورس کالا اشاره کرد و گفت: با این اتفاق معاملات کالاهای سازمان اموال تملیکی برای همگان شفاف تر خواهد شد، در واقع یکی از وظایف بورس کالای ایران ایجاد شفافیت قیمت به‌صورت عادلانه و ایجاد فضای رقابتی در بازار کالاهاست که براساس مکانیزم عرضه و تقاضا انجام شود.

به گفته دلیری، بورس کالای ایران دارای قوانین و مقررات مشخصی است و از طرفی کالاهایی که سازمان اموال تملیکی امکان عرضه آن را در بورس دارد عموما کالاهای متروکه هستند، بر این اساس باید نحوه و شرایط عرضه شماری از کالاها را با قوانین بورس تطبیق می دادیم که این کار تقریبا نهایی شده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در رابطه با روش های معاملاتی در بورس کالای ایران گفت: بورس کالا دارای ابزارهای معاملاتی زیادی است که به وسیله آنها نحوه معاملات آسان تر می‌شود، ضمن آنکه با عرضه در بورس دامنه مشتریان وسیع‌تر، شکل فروش کامل‌تر و در نتیجه شفافیت اقتصادی بیشتر می‌شود.

دلیری در پایان گفت: ورود کالاهای استاندارد پذیر سازمان اموال تملیکی به بورس کالا از برنامه های ماست چرا که هدایت کالاهای تملیکی به مکانیزمی شفاف به صلاح اقتصاد کشور است.

برچسب ها