عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

قیمت سکه دیگر حباب ندارد

عصر بازار- در حالیکه قیمت سکه بهار آزادی با حدود ۲۷ هزار تومان کاهش همراه شده است، یک میلیون و ۱۳۳ هزار تومان فروخته می شود که به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، با توجه به نرخ طلا و وزن آن، قیمت سکه دیگر حباب ندارد.

قیمت سکه دیگر حباب ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت قیمت طلا در روزهای اخیر که روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرد، گفت: اصلی‌ترین علت کاهش قیمت طلا قیمت کاهش قیمت نرخ ارز بود، چراکه دو سوی قیمت طلا، قیمت جهانی طلا و قیمت ارز است که با کاهش قیمتی که ارز از روز گذشته داشت طبیعتا قیمت طلا هم کاهش یافت.

وی همچنین با تاکید بر این که قیمت طلا دیگر حبابی ندارد، اظهار کرد: امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی به یک میلیون و 133 هزار تومان رسیده است که در محاسبه قیمت آن می‌توان گفت که این سکه با توجه به قیمت طلا یک میلیون و 100 هزار تومان نرخ دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در زمانی که طلا با این قیمت برای ضرب سکه می‌رود هزینه ضرب نیز به آن اضافه می‌شود و با قیمت حدود یک میلیون و 110 هزار تومان به دست فروشنده عمده می رسد که در این میان نیز هزینه ای هم به آن اضافه می‌شود تا به دست خرده فروش برسد و در نهایت می توان گفت که قیمت سکه با توجه به قیمت طلا و هزینه های جاری به صورت واقعی یک میلیون و 125 هزار تومان است.

کشتی آرای ادامه داد: مابه تفاوتی که این قیمت واقعی با قیمت موجود در بازار دارد (یک میلیون و 133 هزار تومان) حدود 10 هزار تومان است که آن مقدار نیز، حاشیه امنی است که فروشنده برای خود در نظر می‌گیرد تا اگر هنگام فروش، بازهم قیمت‌ها جابجا شد، متضرر نشود.

برچسب ها