عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

فرمول خوراک پتروشیمی‌ها تا ۱۰ سال ثابت می‌ماند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از ثابت ماندن فرمول خوراک واحدهای پتروشیمی تا ۱۰ سال در پی حذف بند قیمت‌گذاری جدید خوراک واحدهای پتروشیمی در لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد.

فرمول خوراک پتروشیمی‌ها تا ۱۰ سال ثابت می‌ماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا،  مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حاشیه همایش ملی صنعت پتروشیمی ایران درجمع خبرنگاران در پاسخ به این که وضعیت خوراک واحدهای پتروشیمی پس از رای امروز نمایندگان مجلس به حذف بند مربوط به قیمت‌گذاری جدید خوراک واحدهای پتروشیمی در لایحه برنامه ششم توسعه چگونه خواهد بود، اذعان داشت: با حذف این بند از لایحه برنامه ششم توسعه، فرمول خوراک واحدهای پتروشیمی به مدت 10 سال ثابت می‌ماند.

    وی در خصوص ظرفیت های تولید صنعت اظهار کرد:در حال حاضر ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی ایران 64 میلیون تن در سال است که این ظرفیت با برنامه‌های 5 ساله و 10 ساله ارتقا می‌یابد.

    وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا 5 سال آینده ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی ایران به 100 میلیون تن در سال رسیده و این رقم تا 10 سال آینده به 140 میلیون تن در سال برسد.

    معاون وزیر نفت با بیان این که در صنعت پتروشیمی نیاز به سرمایه‌گذاری جدید به میزان زیاد داریم گفت: برای جذب سرمایه در این صنعت از روش‌های مختلف تامین مالی از جمله فاینانس‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم.

    این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات متعدد شرکت‌های خارجی با شرکت ملی صنایع ملی ایران برای سرمایه‌گذاری در این صنعت گفت: پس از امضای برجام تاکنون شرکت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران ابراز تمایل کردند و مذاکرات متعددی انجام شده است که در همین راستا چندین تفاهمنامه همکاری با شرکت‌های خارجی امضا شده و مذاکراتی نیز در دست انجام است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در خصوص تصویب تمدید تحریم‌های ایران در آمریکا و تاثیر آن بر صنعت پتروشیمی خاطر نشان کرد: تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده و آنها را تمدید کرده است تحریم‌هایی بوده که از ابتدا علیه کشورمان مطرح بوده اما تحریم‌هایی که طبق برجام برداشته شده تحریم‌های ثانویه بوده و قاعدتاً تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا نباید تاثیری بر روند سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه صنعت پتروشیمی ایران داشته باشد.

    وی ادامه داد: ایران انتظار دارد همانگونه که خود به تمامی توافق‌ها بین‌المللی پایبند است کشورهای دیگر نیز به توافق‌های خود با ایران پایبند باشند.

    برچسب ها