عصر خودرو

حباب بورس آمریکا تخلیه می‌شود؟

عصر بازار- موسسه مطالعات اقتصادی بامداد در تحلیلی از تغییرشاخص بورس آمریکا نوشت:مطالعات و شاخصهاى متعدد نشان می دهد که در شاخص بورس امریکا حباب وجود دارد و اندازه این حباب هم قابل توجه است .

حباب بورس آمریکا تخلیه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، منحنى زیر نشان دهنده تغییرات شاخص بورس امریکا S&P 500 است . این شاخص عمده ترین شاخص بورس امریکا است. ومعیار بسیار مهمى در بازارهاى مالى است . همان طور که می بینید این شاخص بدون وقفه و بدون اصلاح اساسى در حال افزایش بوده است و بر خلاف انتظارات بازار بعد از انتخاب ترامپ سرعت افزایش بیشتر شد.

مطالعات و شاخصهاى متعدد نشان می دهد که در شاخص بورس امریکا حباب وجود دارد و اندازه این حباب هم قابل توجه است . اینکه چرا حباب دارد خود بحث مفصلى است که در اینجا نمیتوان به آن پرداخت ، ولى می توان گفت که این حباب باید تخلیه شود و بهترین زمان براى تخلیه حباب بورس سال 2017 همزمان با افزایش تنش هاى سیاسى و اقتصادى و ورود ترامپ به حوزه سیاستگذارى در اقتصاد امریکا است .

علائم زیادى در سال 2017 دیده مى شود که نشان مى دهد که بازار بورس امریکا نمى تواند با همین سرعت بالا برود.

هر چند که چندین موسسه اندازه شاخص را براى سال 2017 حدود 2400 تا 2600 برآورد کرده اند ، ولى در صورتی که حباب بازار بورس تخلیه شود احتمال کاهش اندازه شاخص ( که در انتهاى سال 2016 به عدد 2240  رسید ) ، به راحتى زیر 2000 قرار می‌گیرد و همراه با خود بسیارى از شاخص ها را بالا و پایین خواهد کرد.

در نتیجه سرمایه گذارى در بورس امریکا در سال 2017 همراه با ریسک بالا خواهد بود و در صورت ریزش ، اثر خود را بر بورس‌هاى جهانى و از جمله بورس تهران خواهد گذاشت . ما در سال 2017 از نزدیک این بازار را رصد میکنیم و به محض اطلاع از شاخص هاى پیش نگر ، موارد را به اطلاع خوانندگان عزیز کانال بامداد خواهیم رساند.

برچسب ها