عصر خودرو

آمریکا تولید خود را افزایش داد

۲۰۱۷ سال خوش‌بینی نفتی یا سال نگرانی؟

عصر بازار- نفت که بیشترین رشد سالانه را از ۲۰۰۹ به ثبت رسانده،از امروز برنامه کاهش تولید خود را رقم می زند.

۲۰۱۷ سال خوش‌بینی نفتی یا سال نگرانی؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، براساس توافقی که بین اوپکی ها و غیر اوپکی ها انجام شد،از ژانوبه تولید نفت کاهش می یابد.

با این حال شاخص نفت در بورس لندن 52 درصد افزایش داشته است.به دنبال این توافق، تولیدکننده های نفت به طور غیر منتظره ای طی دو هفته متوالی تولیداتشان را افزایش دادند به طوری که تولید نفت 614 هزار بشکه در هفته گذشته افزایش یافته است. تعداد دکل نفتی آمریکا نیز 9 هفته متوالی با روندی صعودی روبروست. دکل ها نفتی فعال به 525 افزایش پیدا کرده است. حفاری برای تولید نفت شیل به شمار  100 چاه نفتی افزایش یافته است که بیشترین افزایش را از نیمه اول سال 2014 به ثبت رسانده است.

برنت پس از چهار سال اولین بار است که رشد سالیانه داشته است. اوپکی ها و غیر اوپکی ها با توافق بر سر کاهش تولید توانستند به این رشد کمک کنند.زیرا در ابتدای سال 2016 قیمت نفت زیر 30 دلاری بود.

تحلیل‌گران بازار نفت بر این باورند که تولید کننده‌های نفت پس از سال‌ها می توانند به قیمت های انرژی در سال 2017 خوش بین باشند. به گفته آنها سال 2016 سالی هیجانی برای نفت بوده است.

با این حال با افزایش قیمت نفت،حالا نفتی ها با مشکل تازه ای روبرو هستند و آن افزایش تولید نفت و گاز توسط امریکاست.این کشور تولید خود را افزایش داده، به طوری که برخی شاخص های نفتی در بازار 40 درصد افزایش نشان می دهد. شرکت های تولیدکننده نفت شیل 124 درصد افزایش شاخص داشته اند.گزارش ها نشان می هد در حال حاضر، 614 هزار بشکه به حجم تولید نفت امریکا اضافه شده ،این در  حالی است که کارشناسان پیش بینی می کردند با توافق اوپک تولید نفت 1.5 میلیون بشکه کاهش یابد.

برچسب ها