عصر خودرو

در کمیسیون تلفیق مجلس ؛

کلیات لایحه بودجه تصویب شد

پیش بینی نفت ۵۰ تا ۵۵ دلاری

عصر بازار- سخنگوی دولت از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۶ در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد و گفت: کنترل بازار ارز ادامه خواهد یافت.

کلیات لایحه بودجه تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت ، محمدباقر نوبخت ، شب گذشته  در خصوص جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از بحث های کارشناسی در کمیسیون تلفیق بودجه و اظهارنظر نمایندگان فهیم و پرتلاش مردم در مجلس کلیات لایحه بودجه سال 96 با 80 درصد رای مثبت به تصویب رسید.

سخنگوی دولت ادامه داد: نمایندگان موافق و مخالف و همچنین سوال کننده در خصوص لایحه بودجه سال آینده نظرات خود را درباره کلیات بودجه در این جلسه مطرح کردند و همچنین مرکز پژوهش های مجلس اظهارنظر کارشناسی در این رابطه ارائه داد.

نوبخت افزود: دولت در خصوص پیش بینی منابع و تطبیق سیاست های بودجه ای با سیاست های اقتصاد مقاومتی توضیحاتی به نمایندگان مردم در خانه ملت ارائه داد.

وی ادامه داد: اینکه به چه ترتیب می شود بودجه 320 هزار میلیارد تومانی از لحاظ منابع و 1085 میلیارد تومانی کل کشور به رشد اقتصادی 7.7 درصدی در سال 96 دست یابد بررسی شد همچنین دستیابی به نرخ تورم 7.6 درصدی و اینکه رشد نقدینگی در حد 19 درصد باشد نیز در این جلسه برای نمایندگان تشریح شد.

نوبخت تصریح کرد: کلیات لایحه بودجه با رای کم نظیری و با بیش از سه چهارم رای نمایندگان حاضر در جلسه کمیسیون تلفیق مصوب شد و در ادامه با همکاری نمایندگان این کمیسیون سعی خواهیم کرد در موعد مقرر گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم و امیدواریم در جلسه علنی نیز مساعدت های لازم انجام شود تا قانون بودجه مناسبی به دولت ابلاغ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: عمده منابع بودجه ای ، بیش از 50 درصد از طریق مالیات و حقوق گمرکی حاصل می شود که بالغ بر 160 هزار میلیارد تومان خواهد شد و قیمت نفت در شرایطی بین 50 تا 55 دلار برای هر بشکه پیش بینی شده که برآورد می شود مقدار فروش حدود 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز باشد.

وی ادامه داد: در ماه گذشته بیش از رقم مذکور در خصوص تولید نفت، تولید صورت گرفت.

نوبخت افزود: کشور عربستان قیمت 55 دلار برای هر بشکه نفت در نظر گرفته و صندوق بین المللی پول قیمت 60 دلار را برای هر بشکه پیشنهاد داده بود و باید توجه داشت در سال گذشته قیمت هر بشکه نفت در بودجه 40 دلار پیش بینی شده بود که در 8 ماه گذشته سال جاری به طور متوسط قیمت هر بشکه نفت به فروش رفته بالای 42 دلار بود و در حال حاضر نیز قیمت هر بشکه نفت بالای 50 دلار است.

افزایش حقوق کارمندان  حدود 10 درصد خواهد بود

سخنگوی دولت در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: از آنجا که دولت موظف است هر ساله با توجه به نرخ تورم میزان حقوق و دستمزد را افزایش دهد امسال با وجود پیش بینی تورم 7.6 درصدی تدابیری اتخاذ شد حقوق کارمندان 10 درصد افزایش یابد و برای کلیه بازنشستگان نیز ردیف ویژه ای در نظر گرفته شد تا نابرابری های پرداخت حقوق در طی برنامه توسعه تغییر یابد.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان در بودجه سال 96 لحاظ شده و این با توجه به بضاعت و امکانات دولت بوده و امیدواریم شرایط به نحوی باشد که منابع بیشتری حاصل شود تا علاوه بر توجه به سرمایه گذاری نسبت به افزایش قدرت خرید تمامی مردم به ویژه کارکنان دولت اقدام شود.

نوبخت افزود: در تبصره 14 بودجه بالغ بر 48 هزار میلیاردتومان امکان ایجاد منابع برای دولت از محل افزایش قیمت حامل های انرژی شده بود اما دولت نسبت به افزایش قیمت حامل های انرژی اقدام نکرد و اعتقاد داریم می توانیم با همین منابع به نحو شایسته عمل کنیم.

وی ادامه داد: برای سال 96 نیز در خصوص افزایش قیمت حامل ها باید کمیسیون تلفیق بودجه ابلاغ لازم را انجام دهد تا به چه نحوی عمل شود.

قیمت ارز در بازار کاهش خواهد یافت

نوبخت در خصوص کنترل بازار ارز گفت: قطعا کنترل بازار ارز ادامه خواهد یافت به دلیل اینکه قیمت ها برای دلار و سایر ارزها از نظر ما غیر واقعی است.

سخنگوی دولت افزود: در خصوص قیمت ارز رئیس کل بانک مرکزی سیاست های اقتصادی را تشریح خواهد کرد، انشاءالله نسبت به کاهش قیمت دلار و واقعی کردن نرخ ها اقدام خواهد شد.

گفتنی است: بیست و چهارمین جلسه علنی مجلس برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه از دقایقی پیش آغاز شده است .

برچسب ها