عصر خودرو

با حضور طیب‌نیا، سیف، پزشکیان، جلالی و پورابراهیمی برگزار شد؛

جلسه مشترکی برای بررسی عوامل افزایش قیمت ارز

عصر بازار- محمدرضا پورابراهیمی از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، نائب رئیس اول مجلس، رئیس مرکز پژوهش‌ها به منظور پیگیری دلایل افزایش قیمت ارز خبر داد.

جلسه مشترکی برای بررسی عوامل افزایش قیمت ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفت: در جلسه امروز (شنبه) کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، عوامل افزایش قیمت ارز و همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای مدیریت بازار مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و به دلیل اهمیت موضوع آقایان پزشکیان و جلالی نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: برای مدیریت وضع فعلی بازار ارز در دو بخش باید حرکت کرد. بخش اول اقدامات کوتاه مدت برای خروج از شرایط فعلی و بخش دومی اقدامات دراز مدت برای جلوگیری از تکرار تجربه افزایش بی سابقه قیمت ارز، که دولت نیز موظف به پیش بردن هر دو بخش به شکل موازی شد.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: اصلی ترین اقدام در بخش مدیریت بازار ارز در دراز مدت تک نرخی کردن قیمت ارز با بهره گیری از سیاست های متنوع اقتصادی نظیر پیمان های دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف برای تبادل ارزی و انجام معاملات و مراودات اقتصادی با پول محلی، همچنین مدیریت ورود ارز به بازار و نحوه اختصاص منابع ارزی به بخش های مختلف است، که در چارچوب اقدامات دراز مدت باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در این جلسه دولت تاکید داشت که برای کنترل بازار ارز ورود کرده و کاهش قیمت ها در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و دولت مصمم به رساندن قیمت دلار به 3800 تومان است.

برچسب ها