عصر خودرو

قرارداد گازی ایران و ترکمنستان برای ۵ سال آینده تمدید شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از گسترش همکاری‌های تهران و عشق آباد خبر داد و گفت: قرارداد واردات گاز از ترکمنستان تا پنح سال آینده برقرار خواهد بود.

قرارداد گازی ایران و ترکمنستان برای ۵ سال آینده تمدید شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، حمیدرضا عراقی که پایان هفته گذشته در راسی هیئتی به ترکمنستان سفر کرده بود، اهداف سفر به این کشور آسیای میانه، مذاکرات و ملاقات‌ با معاون رئیس جمهوری، وزیر انرژی، وزیر امور خارجه ترکمنستان و مدیرعامل شرکت ترکمن گاز را با حضور سفیران ٢ کشور تشریح کرد.

وی ضمن موفقیت آمیز خواندن مذاکرات میان این شرکت و ترکمن گاز اعلام کرد: در این مذاکرات، تفاهم‌نامه ارتقای همکاری‌های دو کشور در باره صادرات گاز به ایران، سوآپ و همچنین تدوین راهبردهای ارتباطات آینده شرکت ملی گاز ایران و ترکمن گاز بررسی شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: قرار شد موارد اختلافی از سوی کمیته‌های مشترک ٢ شرکت، طی ٢ ماه آینده با برگزاری جلسه‌ها، بررسی و نتیجه نهایی برای تصمیم گیری اعلام شود.

ارتباط ایران و ترکمنستان را بر اساس حسن همجواری و استراتژی‌های دو کشور برای مشارکت در تجارت جهانی گاز مهم دانست و گفت: قرارداد واردات گاز ایران از ترکمنستان همچنان تا پنج سال آینده برقرار خواهد بود و هر ٢ کشور متعهد به اجرای کامل آن هستند.

به گفته معاون وزیر نفت، در این مذاکرات همچنین ارتقای همکاری‌ها در سال‌های آینده و پس از پنج سال آینده نیز بررسی شد.

براساس گزارش وزارت نفت، عراقی همچنین به موقعیت بسیار مناسب ایران برای سوآپ گاز ترکمنستان به دیگر کشورها اشاره و گفت: ما آمادگی خود را برای سوآپ گاز این کشور به مقام‌های رسمی ترکمنستان اعلام کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امضای تفاهم‌نامه ایران و ترکمنستان را بر اساس همکاری‌های ٢ کشور عنوان و تصریح کرد:  این تفاهم‌نامه میان مدیران عامل ٢ شرکت و با حضور سفیران دو کشور تنظیم و پس از تأیید مقام‌های رسمی ترکمنستان، قابلیت اجرایی خواهد داشت.

برچسب ها