عصر خودرو

اولین قسط۱۰۰ فروندایرباس بزودی پرداخت می‌شود

عصر بازار- اولین قسط از ۱۵ درصد پیش پرداخت قرارداد خرید یکصد فروند هواپیمای ایرباس،براساس جلسه ای که هفته گذشته در بانک مرکزی برگزار شد، طی روزهای آینده توسط بانک صنعت و معدن پرداخت می‌شود.

اولین قسط۱۰۰ فروندایرباس بزودی پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر،  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) دوم دی ماه قرارداد نهایی خرید یکصد فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد را با شرکت ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک منعقد کرد.

بر اساس این قرارداد، هواپیماها از اوایل سال2017 میلادی در یک پروسه زمانی 10 ساله، طبق مفاد قرارداد تحویل  ایران‌ایر خواهند شد.  46  فروند از این هواپیماها از خانواده A320 است، 38 فروند هواپیما از خانواده خانواده A330 و 16 فروند از خانواده A350  هستند.

بر این اساس، طی جلسه ای که اخیرا در بانک مرکزی برگزار شد، مکانیزم نقل و انتقال پول بررسی و  مقرر شد پیش‌پرداختهای دو قرارداد خرید هواپیما از شرکت ایرباس و بوئینگ طبق زمانبندی انجام شود. بر این اساس، بانک عامل پرداختهای قرارداد ایرباس، بانک صنعت و معدن و بانک عامل قرارداد بوئینگ، بانک اقتصاد نوین تعیین شدند. رقم این دو قرارداد از محل حسابهای صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، برمبنای آن اولین قسط این قرارداد بزودی توسط بانک صنعت و معدن پرداخت خواهد شد.

برچسب ها