عصر خودرو

فرابورس، جایگاهی برای تامین منابع مالی صنایع و کوچک متوسط فارس

عصر بازار- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت:‌زمینه پذیرش صنایع کوچک و متوسط استان در فرابورس فراهم شده که با عرضه شدن سهام این شرکت ها در فرابورس، امکاناتی برای تامین منابع مالی آنها فراهم می شود.

فرابورس، جایگاهی برای تامین منابع مالی صنایع و کوچک متوسط فارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،مهندس شاهپور قنبری با اشاره به برگزاری آیین ورود صنایع کوچک و متوسط به بورس اظهارداشت: با توجه به شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی و سود بالای آن برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی، فرا بورس جایگزین مناسبی در زمینه تامین منابع مالی این صنایع محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 95 درصد بنگاه های استان جزو بنگاه های کوچک و متوسط محسوب می شوند گفت: با توجه به اینکه این آمار رو به رشد است لذا ورود شرکت کوچک و متوسط به بازار سرمایه امری بسیار ضروری بود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیرش صنایع کوچک و متوسط در فرابورس گفت: تاکنون تعدادی از صنایع فارس که واجد شرایط بوده اند را به فرابورس معرفی کرده ایم که در حال حاضر یک واحد آن پذیرش شده است.

قنبری، ورود صنایع کوچک و متوسط به بورس را منبعی مطمئن و با ثبات برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی اعلام کرد وگفت:مهمترین شرط پذیرش این صنایع در فرابورس داشتن شفافیت مالی است.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای عرضه سهام صنایع کوچک و متوسط در فرابورس وجود ندارد گفت:این صنایع می توانند وارد فرابورس شوند تا از این محل بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود در سرمایه در گردش، توسعه واحد و تجهیز واحد تولیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه فارس از استان های پیشتاز کشور در ارسال تقاضاهای واحدهای صنعتی برای پذیرش در فرابورس محسوب می شود افزود: صنایع کوچک و متوسط متقاضی می توانند با مراجعه به مدیریت تامین منابع مالی و سرمایه گذاری صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس ضمن دریافت راهنمایی ها و اطلاعات بیشتر، زمینه لازم را برای استفاده از این ظرفیت فراهم کنند.

برچسب ها