عصر خودرو

رویترز گزارش داد؛

سال ۲۰۱۶ بهترین عملکرد بازار نفت و فلزات بود

عصر بازار- سال ۲۰۱۶ میلادی در حالی واپسین ساعات خود را پشت سر می گذارد که از نگاه تحلیل گران اقتصادی عملکردی قابل قبول را در بازار معاملات جهانی در کارنامه خود ثبت کرد.

سال ۲۰۱۶ بهترین عملکرد بازار نفت و فلزات بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در حالیکه از دو سال قبل روند سقوط بهای نفت کلید خورد و ارزش آن به طرز چشمگیری با کاهش روبرو شد و به عبارت دیگر قیمت نفت برنت از  تقریبا 120 دلار در هر بشکه به 30 دلار در اولین ماه سال جاری میلادی رسید، اما رفته رفته با بدست آوردن تقریبا 50 درصد ارزش از دست رفته خود توانست بهترین عملکرد افزایشی را در سال 2016 میلادی به خود اختصاص دهد. 

همچنین قیمت مس هم در این سال 16 درصد افزایش یافت؛ این در حالی است که قیمت آن در سال 2015 میلادی 26 درصد روند نزولی به خود گرفته بود. 

البته در چین که دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان است اما به دلیل بحران اقتصاد جهانی در سال های اخیر با ضرب آهنگ کند رشد روبرو شده است، قیمت سنگ آهن در سال 2016 میلادی با افزایش 170 درصدی و نیز زغال سنگ هم با رشد بیش از دوبرابر روبرو شد.

در همین حال در بازار ارز جهانی، شاخص دلار آمریکا هم در سال جاری میلادی در حدود 4 درصد در برابر ارزهای اصلی با افزایش روبرو شد.

شاخص بورس های جهانی هم با ترکیبی از روند صعودی و نزولی روبرو بودند اما در کل عملکرد بازارهای جهانی مثبت ارزیابی می شود.

برچسب ها