عصر خودرو

تقاضای لهستان برای خرید نفت از ایران افزایش یافت

عصر بازار- تقاضای لهستان برای خرید نفت از ایران افزایش یافته و این نشان می دهد که تهران در حال رقابت با روسیه و عربستان در بازار نفت این کشور است.

تقاضای لهستان برای خرید نفت از ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، منابع تجاری گفتند 2 شرکت پالایشگاهی لهستان، یعنی گروپا لوتوس و پی کی ان اورلن، هر دو اخیرا مقادیری نفت از ایران خریداری کرده اند. لهستان قصد دارد به منابع تامین نفت خود تنوع ببخشد.

شرکت گروپا لو توس که از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده، پالایشگاه گلانسک را با ظرفیت پالایش روزانه 210 هزار بشکه نفت اداره می کند که عمدتا از نفت اورالز روسیه استفاده می کند. روسیه یکی از تامین کنندگان عمده نفت لهستان است.
این شرکت پیشتر گفته بود پس از دریافت دو تک محموله از ایران در ماه گذشته، در حال بررسی یک قرارداد بلند مدت خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران برای تامین نیاز سالانه 10.5 میلیون تنی پالایشگاه گدانسک است.

این خبر دو هفته پس از آن منتشر می شود که شرکت پی کی ان اورلن، بزرگترین شرکت پالایشگاهی لهستان اولین خرید نفت خود از ایران را به حجم یک میلیون بشکه خریداری کرده است. این نفت قرار است به مصرف پالایشگاه 326 هزار بشکه ای پلاک برسد.
پی کی ان اورلن گفته که این محموله در ماه ژانویه در بندر نفت پورت در گدانسک تحویل گرفته خواهد شد و از آنجا از طریق خط لوله به پالایشگاه پلاک منتقل خواهد شد.

این خرید پس از آن صورت گرفته که پی کی ان اورلن در ماه ژوئن قرارداد بلند مدتی برای خرید روزانه 50 هزار بشکه نفت از عربستان منعقد کردهاست.

برچسب ها