عصر خودرو

در معاملات روز یکشنبه ثبت شد؛

جابجایی مالکیت ۵۰۸ میلیون برگه سهم در بورس

عصر بازار- در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران حجم و ارزش معاملات رشد کرد.

جابجایی مالکیت ۵۰۸ میلیون برگه سهم در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات این روز سهامداران بیش از 508 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 845 میلیارد ریال در 30 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    گفتنی است در این روز نمادهای کشتیرانی، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، فولادمبارکه، بانک پاسارگاد، مپنا و ایران خودرو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت 701 واحدی این متغیر را رقم زدند.

    بر همین اساس در این روز شاخص کل با کاهشی 701 واحدی به عدد 61 هزار و 553 رسید. همچنین شاخص قیمت نیز 275 واحد نزولی شد. شاخص های بازار اول و دوم هم به ترتیب 528 و یک هزار و 325 واحد افت را ثبت کردند.

    همچنین در این روز سه گروه فرآورده های نفتی، بانک ها و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    نمادهای کارتن ایران، تولیدی مهرام، آبادگران، آلومینیوم ایران، بانک کارآفرین، پیاذر و داروسازی امین با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات روز یک شنبه قرار گرفتند.

    این در حالی است که صنایع جوشکاب یزد، حمل و نقل خلیج فارس، قند نیشابور، قند لرستان، قندشیرین خراسان، ماشین سازی نیرو محرکه و قند ثابت خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    در پایان داد و ستدهای روز جاری نمادهای سیمان بجنورد، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، پاکشو، قند اصفهان، گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

    طولانی ترین صف های فروش هم متعلق به نمادهای فولاد خراسان، پالایش نفت بندرعباس، حق تقدم ماشین سازی اراک، ایران خودرو، گرانیت بهسرام، بانک تجارت و سیمان قائن بود.

    همچنین در این روز مپنا با معامله بلوکی 99میلیون سهمی به ارزش 705 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

    برچسب ها