عصر خودرو

۳۴ هزار و ۳۵۷ نوبت معامله در فرابورس انجام شد

عصر بازار- معاملات ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۴ فرابورس ایران با خرید و فروش ۱۷۳ میلیون و ۶۷۰ هزار ورقه بهادار در ۱۱ هزار و ۵۴۱ نوبت به ارزش ۹۶۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال به پایان رسید.

۳۴ هزار و ۳۵۷ نوبت معامله در فرابورس انجام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فرابورس، بازارهای فرابورس ایران در روز جاری شاهد معامله 124 میلیون و 240 هزار ورقه بهادار در 34 هزار و 357 نوبت بود.

     معاملات 29 شهریورماه 1394 فرابورس ایران با خرید و فروش 173 میلیون و 670 هزار ورقه بهادار در 11 هزار و 541 نوبت به ارزش 964 میلیارد و 230 میلیون ریال به پایان رسید.

    در ساعت اولیه معاملات یکشنبه، شاخص کل فرابورس بیش از 10 واحد بالا رفت اما مجددا به وضعیت اولیه برگشت و با کاهش 2 واحدی نسبت به روز قبل روی عدد 682  ایستاد.

    معامله‌گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات خود را در روز جاری به داد و ستد 25 میلیون و 480 هزار سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان اختصاص دادند و بیشترین ارزش معاملات به ارزش 114 میلیارد و 580 میلیون ریال به نام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس ثبت شد.

    همچنین، بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به سهام فولاد هرمزگان جنوب و پس از آن روان ‌فن‌آور و پتروشیمی مارون بود و نماد شرکت‌های لیا، ذوب آهن اصفهان، بانک دی توسعه خدمات بندری سینا، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس به عنوان پربیننده ترین نمادهای فرابورسی معرفی شدند.

    از سوی دیگر، بیمه سامان، پالایش نفت شیراز و قند چهارمحال با بیشترین افت قیمت روبرو شدند و اوراق تسهیلات مسکن با کاهش قیمت در بازه 646  تا 700 هزار ریال دست به دست شد.

    علاوه بر این، در روز جاری پذیره‌نویسی 9 میلیون و 500 هزار واحد سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال‌غرب با نماد "صغرب" در بازار سوم فرابورس ایران به مدت 3 روز کاری آغاز شد.

    در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 518 هزار و 160 سهم بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره ماهانه رایتل با داد و ستد 54 هزار و 320 ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.

    گفتنی است، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و ارائه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نماد معاملاتی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه شنبه 31 شهریورماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

    برچسب ها