عصر خودرو

طی هفته گذشته;

تقاضا برای اوراق تسهیلات مسکن فرابورس دو برابر شد

عصر بازار- هم اکنون کمترین قیمت‌ها برای هر برگه از اوراق تسهیلات مسکن ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار فرابورس اعلام می‌شود. در بالاترین رقم نیز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ماه ۹۴ به مبلغ ۷۵ هزار تومان معامله می‌شود.

تقاضا برای اوراق تسهیلات مسکن فرابورس دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از فارس، نگاهی به آمار معاملات بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس در هفته گذشته نشان می‌دهد، این بازار در هفته گذشته جابه جایی 31 میلیون انواع اوراق به ارزش 4432 میلیارد ریال بوده‌است.

بر اساس این گزارش خبر های دریافتی از فرابورس نشان می‌دهد، طی هفت روز معاملاتی هفته اخیر، در بازار اوراق تسهیلات مسکن 3000 ورقه انواع "تسه" به ارزش 221 میلیارد ریال در 19 هزار دفعه معامله شد که حجم، ارزش و تعداد معاملات این اوراق در مقایسه با هفته گذشته به ترتیب 97، 93 و 126 درصد افزایش یافته است.

کاهش قیمت انواع اوراق تسهیلات مسکن و افزایش عرضه ها در این بازار با جذاب شدن قیمت ها برای متقاضیان واقعی خرید مسکن در رشد تقاضا برای این بازار بی تاثیر نبوده است.

هم اکنون کمترین قیمت ها برای هر برگه از اوارق تسهیلات مسکن اندکی بیش از 70 هزار و 800 تومان در بازار فرابورس اعلام می شود. در بالاترین رقم نیز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ماه 94 به مبلغ 75 هزار تومان معامله می شود.

بر اساس این گزارش ،  این معاملات در 23 هزار نوبت دادوستد انجام شد که تعداد معاملات نسبت به هفته پیشین (12 هزار دفعه) رشد 96 درصدی را نشان می‌دهد.

در این بازار، اوراق بدهی با معامله چهار میلیون ورقه به ارزش 3879 میلیارد ریال با بالاترین ارزش معاملاتی همراه شد و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با نقل و انتقال 26 میلیون ورقه به ارزش 332 میلیارد ریال بالاترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

برچسب ها