عصر خودرو

طی هفته گذشته؛

معاملات بازار شرکت‌های کوچک و متوسط رسما در فرابورس ایران آغاز شد

عصر بازار- در نخستین هفته معاملاتی در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط که دوشنبه ششم دی ماه به طور رسمی گشایش یافت، شش میلیون ورقه به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال دست به شد.

معاملات بازار شرکت‌های کوچک و متوسط رسما در فرابورس ایران آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از فرابورس ایران، در مجموع معاملات هفته منتهی به 10 آذر، یک میلیون و 942 هزار ورقه به ارزش 7900 میلیارد ریال در 70 هزار نوبت دادوستد دست به دست شد. حجم معاملات مجموع بازارها درمقایسه با هفته معاملاتی گذشته 26 درصد و تعداد معاملات 39 درصد افزایش یافته است. در میان روزهای معاملاتی این هفته، روز پنجم دی‌ماه به لحاظ حجم و ارزش در صدر ایستاد.

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز 915 میلیون ورقه به ارزش 1955 میلیارد ریال معامله شد. معاملات بازار پایه نیز نشان می‌دهد بالغ بر 597 میلیون ورقه به ارزش 893 میلیارد ریال در این بازار دادوستد شده که حجم و ارزش معاملاتی آن به ترتیب 40 و 26 درصد رشد را نسبت به هفته قبل تجربه کرده است.
شاخص کل نیز در آخرین روز معاملاتی این هفته 865 واحد بود که افت 6 واحدی را نسبت به روز انتهای هفته پیش نشان می‌داد.
همچنین در نخستین هفته معاملاتی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط که دوشنبه ششم دی ماه به طور رسمی گشایش یافت، شش میلیون ورقه به ارزش 180 میلیارد ریال دست به شد.
رشد چشم‌گیر معاملات اوراق تسهیلات مسکن
نگاهی به آمار معاملات بازار ابزارهای نوین مالی نیز نشان می دهد که این بازار در هفته جاری میزبان نقل و انتقال 31 میلیون ورقه به ارزش 4432 میلیارد میلیارد ریال بوده‌است. این معاملات در 23 هزار نوبت دادوستد انجام شد که تعداد معاملات نسبت به هفته پیشین (12 هزار دفعه) رشد 96 درصدی را نشان می‌دهد. در این بازار، اوراق بدهی با معامله چهار میلیون ورقه به ارزش 3879 میلیارد ریال با بالاترین ارزش معاملاتی همراه شد و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با نقل و انتقال 26 میلیون ورقه به ارزش 332 میلیارد ریال بالاترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. همچنین در بازار اوراق تسهیلات مسکن 3000 ورقه تسه به ارزش 221 میلیارد ریال در 19 هزار دفعه معامله شد که حجم، ارزش و تعداد معاملات این اوراق در مقایسه با هفته گذشته به ترتیب 97، 93 و 126 درصد افزایش یافت.
ارزش معاملات خرد در صنایع فرابورسی
در میان معاملات خرد بازار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت، ارزش معاملات محصولات شیمیایی 445 میلیارد ریال بود که با 32 درصد از ارزش کل معاملات، رتبه نخست را به خود اختصاص داد. در ادامه فلزات اساسی با 17 درصد، انبوه‌سازی،املاک ومستغلات با 9 درصد، حمل و نقل،انبارداری و ارتباطات با 6 درصد و پیمانکاری صنعتی با 5 درصد از سهم کل، رتبه‌های دوم تا پنجم را در اختیار گرفتند.
گفتنی است در این هفته پذیره‌نویسی واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس 30 درصد تادیه و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آرمان آتی 20 درصد تادیه در بازار سوم به مدت سه روز کاری انجام شد.

برچسب ها