عصر خودرو

افزایش ذخایر نفت آمریکا مانع کاهش قیمت نفت شد

عصر بازار- در پی افزایش ناگهانی ذخایر نفتی آمریکا، روند صعودی قیمت نفت متوقف شد و بهای این ماده سوختی کاهش یافت.

افزایش ذخایر نفت آمریکا مانع کاهش قیمت نفت شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایرنا، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که ذخیره نفت خام تجاری آمریکا در دومین هفته متوالی حدود 614 هزار بشکه نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

افزایش ذخیره نفت آمریکا درحالی صورت گرفته است که پیش بینی تحلیل گران نفت این بود که ذخیره نفت این کشور حدود 2 میلیون و 100 هزار بشکه کاهش داشته باشد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا تاکید کرد که ذخیره نفت این کشور در مرکز تحویل در ایالت اوکلاهما یکصد و 72 هزار بشکه افزایش یافته است.
براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا روز پنجشنبه 29 سنت (معادل 0.54 درصد) کاهش داشت تا به هنگام تحویل 53.77 دلار در هر بشکه معامله شود.
براساس این گزارش، قیمت نفت سبک برنت نیز هشت سنت ( معادل 0.14 درصد) کاهش داشت تا برای تحویل 56.14 دلار در هر بشکه معامله شود.
به دلیل تعطیلات پایان سال و شروع سال جدید میلادی، حجم معاملات نفتی به دلیل غیبت سرمایه گذاران بزرگ، اندک گزارش شده است.
نفت خام آمریکا و برنت پس از توافق تاریخی کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای غیر عضو، روند صعودی به خود گرفت، به نحوی که بسیاری از تحلیل گران عرصه انرژی پیش بینی کردند که قیمت نفت از 60 دلار در هر بشکه بگذرد.
براساس توافق 20 آذرماه اوپک و کشورهای غیرعضو، قرار شد که به منظور توازن در بازار نفت، کشورهای تولیدکننده، روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه از میزان نفت تولیدی خود را کاهش دهند.

برچسب ها