عصر خودرو

اصلاح نظام تعرفه ای بخش کشاورزی ضامن حضور در بازارهای بین المللی

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی حضور محصولات کشاورزی کشور در بازارهای خارجی و افزایش بهره وری را نیازمند کنترل واردات و اصلاح نظام تعرفه ای دانست.

اصلاح نظام تعرفه ای بخش کشاورزی ضامن حضور در بازارهای بین المللی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از باشگاه خبرنگاران، کاوه زرگران کارشناس کشاورزی گفت: سیاست گذاری های دولت برای کنترل واردات بی رویه محصولات در بیشتر اقلام بر طبق نیاز های بازار بوده و امسال در تولیدات داخلی با مازاد عرضه مواجه شدیم.

این کارشناس کشاورزی بیان کرد: تولید محصولات زراعی مثل ذرت در داخل صرفه اقتصادی ندارد لذا  بخش عمده واردات برای تعادل در بازار به این گروه از محصولات اختصاص یافته است.

وی با اشاره به صدور مجوز پیله وری در برخی مناطق اظهار داشت: این مجور موجب شده تا واردات بی رویه میوه صورت گیرد و به جهت کمبود نظارت، باغداران کشور را با مشکل مواجه کرده است.

زرگران با تاکید بر اینکه کشور در منطقه خشکی قرار دارد،  تصریح کرد: به جهت خشکسالی های پی در پی نباید محصولات زراعی کشور صادر شود بلکه این محصولات باید برای رفع نیاز داخل در کشور صرف شوند.

وی در پایان ضمن بیان اینکه  خودکفایی در برخی از محصولات در شرف تحقق است، تاکید کرد: اگر دولت قیمت محصولات کشاورزی را با قیمت تولیدات خارجی یکسان کند موجب حضور محصولات ایران در بازارهای بین المللی شده و در آمد قابل توجهی به همراه دارد.

برچسب ها