عصر خودرو

صادرات یک میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار کالا از شهر ک های صنعتی در ۹ ماه گذشته

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بنگاه های صادراتی فعال در شهرک های صنعتی کشور در ۹ ماه سال جاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا صادر کردند.

صادرات یک میلیارد و۴۰۰ میلیون دلار کالا از شهر ک های صنعتی در ۹ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایرنا، علی یزدانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بزرگترین واحد صنعتی نورافشانی خاورمیانه در شهرستان بروجن با بیان اینکه هم اکنون 952 بنگاه صادراتی در کشور فعال است، افزود: این کالاها به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپا صادر شده است.

وی از شناسایی 388 خوشه صنعتی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 65 خوشه تکمیل و فعال شده و 50 خوشه نیز در حال شکل گیری است.
یزدانی اظهار کرد: تشکیل خوشه های صنعتی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه ها و سیاست های شرکت شهرک های صنعتی کشور است و حمایت و آموزش دولت برای واحدهای تولیدی و صنعتی در دولت یازدهم رشد داشته است.
به گفته وی هم اینک 952 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور فعال است که زمینه اشتغال 800 هزار نفر را فراهم کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم 2 هزار و 885 واحد راکد با اشتغال 36 هزار و 470 نفر اشتغال احیا شده است.
یزدانی اظهار کرد: قبل از دولت یازدهم هفت هزار و 805 واحد غیرفعال شده بود.
واحد نوافشانی در شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن 70 میلیارد ریال هزینه شده که با راه اندازی این واحد صنعتی در دهه فجر امسال زمینه اشتغال 500 نفر فراهم می شود.
این واحد بزرگترین واحد نوافشانی خاورمیانه و زیر نظر صنایع دفاعی در شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در دست احداث است.

برچسب ها