عصر خودرو

پاکستان روند اکتشاف نفت و گاز در مناطق غرب این کشور را سرعت بخشید

عصر بازار- رادیو دولتی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت این کشور روند اکتشاف منابع نفت و گاز را در مناطق 'کاراک'، 'کوهات' و 'هانگو' از توابع ایالت خیبرپختونخوا در غرب پاکستان سرعت بخشیده است.

پاکستان روند اکتشاف نفت و گاز در مناطق غرب این کشور را سرعت بخشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایرنا، دولت پاکستان به هشت شرکت مختلف مجوز داده تا در زمینه اکتشاف نفت و گاز در مناطق یاد شده به وسعت 32 هزار کیلومتر مربع فعالیت کنند. در این خبر به نام این شرکت ها و اینکه آیا این شرکت ها پاکستانی و یا خارجی هستند، اشاره نشده است.

رادیو پاکستان به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که تا کنون ذخایری حاوی 200 میلیون بشکه نفت و بیش از یک تریلیون فوت معکب گاز در این مناطق شناسایی شده است.
طبق ادعای برخی مقامات پاکستان، این کشور ازظرفیت بالقوه برای اکتشاف 27 میلیون بشکه نفت و 280 تریلیون فوت مکعب گاز برخوردار است، اما تنها سه در صد از ظرفیت بالقوه نفت و 15 درصد از ظرفیت بالقوه گاز آن مورد اکتشاف و بهره برداری قرار گرفته اند.
پاکستان اگرچه دارای یک سری ذخایر نفت و گاز است، اما تولیدات نفت و گاز این کشور در شرایط کنونی، برای مصرف صنایع و جمعیت حدود 200 میلیون نفری این کشور کافی نیست. این کشور در شرایط کنونی به شدت به واردات انرژی وابسته است و همزمان سعی دارد، میزان تولیدات نفت و گاز خود را افزایش دهد.

برچسب ها