عصر خودرو

منطقه تجارت آزاد بین ایران و ارمنستان راه‌اندازی می‌شود

عصر بازار- وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان گفت: قدم هایی برای ایجاد یک منطقه تجارت آزاد در مرز بین ایران و ارمنستان برداشته شده است. طرح مفهومی این منطقه اقتصادی آماده شده و بین دو کشور به بحث گذاشته شده است.

منطقه تجارت آزاد بین ایران و ارمنستان راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از تسنیم، سورن کارایان، وزیرتوسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان گفت: «ما در حال مذاکرات با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران هستیم تا گواهی های استاندارد صادر شده برای محصولات تولیدی در ارمنستان در ایران به رسمیت شناخته شود و  نمایندگی ها یا شعبه های نهادهای ارزیابی سازگاری محصولات غذایی و غیرغذایی ایران در ارمنستان ایجاد گردد. این به محصولات تولید ارمنستان اجازه می دهد تا پس از کسب گواهی تبعیت از استانداردها در ارمنستان بدون هیچ گونه مانعی وارد بازار ایران شود.»

دولت ارمنستان انتظار دارد مقامات ایرانی در سه ماهه نخست سال 2017 به ارمنستان سفر کنند و توافقات مربوطه به منظور برداشتن این قدم ها به امضا برسد.
در عین حال قدم هایی برای ایجاد یک منطقه تجارت آزاد در مرز بین ایران و ارمنستان برداشته شده است. وزیر توسعه اقتصادی ارمنستان گفت، طرح مفهومی این منطقه اقتصادی آماده شده و بین دو کشور به بحث گذاشته شده است. «انتظار می رود که ما شاهد ایجاد این منطقه آزاد تجاری در ماه آوریل باشیم. این منطقه فرصت های گسترده ای را برای جذب سرمایه به پروژه های جدید ایجاد خواهد کرد و حجم مبادلات دو کشور را افزایش خواهد داد.»
وی به یک گام مهم دیگر به منظور دسترسی به بازار ایران اشاره کرد و گفت: «مذاکراتی در مورد جایگزینی هزینه های گزاف دریافتی بابت بیمه خودروهای مسافری در حال انجام است که بر اساس آن مقدار پرداخت ها حدود 3 برابر کمتر شده است. این اقدام فرصت های قابل توجهی را برای آشنایی بیشتر تجار ما با بازار ایران فراهم خواهد کرد و فرصت هایی برای گسترش همکاری ها به وجود خواهد آورد.»

برچسب ها