عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۳ سنت افزایش داشت و به ۵۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از تسنیم، پس از آنکه یک گزارش صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافته، قیمت نفت خام آمریکا کاهش یافت. در عین حال قیمت نفت برنت اندکی افزایش را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 20 سنت، معادل 0.37 درصد کاهش به 53 دلار و 86 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا دیروز با 16 سنت افزایش به 54 دلار و 6 سنت رسیده بود.
قیمت نفت برنت نیز 3 سنت افزایش داشت و به 56 دلار و 25 سنت رسید. نفت برنت دیروز 13 سنت کاهش قیمت را تجربه کرده بود.
با توجه به اینکه اکثر سرمایه گذاران به دلیل در پیش بودن تعطیلات آخر سال از بازار خارج شده اند، انتظار می رود که حجم معاملات تا پایان هفته پایین باقی بماند.
آمارهای منتشر شده از سوی انستیتوی نفت آمریکا در اواخر دیروز نشان داد که حجم ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 23 دسامبر 4.2 میلیون بشکه افزایش داشته است. قبلا تحلیلگران پیش بینی کرده بودند حجم ذخایر آمریکا در این هفته 2.1 درصد کاهش یابد.
در همین حال، وزیر نفت کویت خبر داده که  کمیته ای از اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان که مسئول نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید هستند، قرار است روز های 21 و 22 ژانویه در وین تشکیل جلسه دهند. این خبر نشان می دهد که احتمالا تولید کنندگان به توافق منعقده پایبند خواهند بود.
جاناتان چان، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیچرز گفت: «اگر تولید کنندگان در طی 6 ماه آینده به توافق کاهش تولید پایبند بمانند، نفت برنت تاثیر مثبت تری از اجرای این توافق خواهد گرفت.»
چان افزود: «اگر ابتکار اوپک و غیر اوپی ها جواب دهد و تولید نفت شیل آمریکا همچنان روند افزایشی خود را ادامه دهد، اختلاف قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا همچنان افزایش خواهد یافت.»

برچسب ها