عصر خودرو

بهره برداری از افزون بر ۱۶۰ طرح با سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی

عصر بازار- معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت که تاکنون افزون بر ۱۶۰ طرح صنعتی خارجی در دولت یازدهم در این شهرک‌ها در قالب حدود ۶۰ تفاهم نامه و قرارداد به بهره برداری رسیده است.

بهره برداری از افزون بر ۱۶۰ طرح با سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج  اظهار داشت: حدود 40 طرح از این تعداد با سرمایه گذاری افزون بر 120 میلیون دلار در سال گذشته اجرایی شده است.

وی بیان کرد که این طرح‌ها با سرمایه گذاری شرکت‌هایی از کشورهای مختلف آلمان، هلند، اتریش، اوکراین، فرانسه، ایرلند، کره جنوبی، ژاپن، چین، هند، مالزی، ایتالیا، امارات، عراق و افغانستان انجام شده است.
سلیمانی با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی ایران در طول 38 سال گذشته افزون بر 3.8 میلیارد دلار بوده است، گفت: 1.8 میلیارد دلار آن در 40 ماه فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است.
وی با اشاره به اقدام‌های دولت یازدهم برای فعالیت مجدد واحدهای راکد و نیمه فعال صنعتی اظهارداشت: افزون بر 2 هزار و 855 واحد تولیدی راکد در قالب حدود ٣٣ هزار نفر اشتغالزایی در این دولت به چرخه تولید بازگشتند.
عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: این تعداد واحدهای فعال شده از مجموع حدود هفت هزار و 500 واحد صنعتی تعطیل شده در کل کشور بوده است.
وی تصریح کرد: از این میزان نیز 2 هزار و 800 مورد آنها سوله‌های خالی و دارای قابلیت تغییر کاربری هستند.
وی بیان کرد: از مجموع 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب و ابلاغی دولت از محل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و در قالب اجرای طرح اقتصاد مقاومتی برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار در کشور، تاکنون و تا پایان روز گذشته افزون بر 130 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
سلیمانی با اشاره به برنامه‌ها و بسته‌های حمایتی دولت تدبیر و امید برای واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی در استان‌های محروم 13 سال و برای سایر مناطق نیز 10 سال تعیین شده است.
از مجموع 88 هزار واحد صنعتی در کشور حدود 80 هزار واحد آن صنایع کوچک با کمتر از 50 نفر شغل هستند.
950 شهرک و نواحی صنعتی در کل کشور وجود دارد که 780 مورد آن به بهره برداری رسیده است.

برچسب ها