عصر خودرو

اسامی خریداران و فروشندگان عمده ارز به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود

عصر بازار- بانک مرکزی در راستای برخورد با فعالیت های سوداگرانه بازار ارز، اسامی اشخاصی که مبادرت به خرید و فروش عمده ارز می‌کنند را به منظور بررسی به سازمان امور مالیاتی و همچنین اسامی صرافی های متخلف را به نیروی انتظامی ارسال می کند.

اسامی خریداران و فروشندگان عمده ارز به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از باشگاه خبرنگاران،  معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به نوسانات هفته های اخیر در بازار ارز گفت: مولفه‌های اقتصاد کلان کشور طی سال‌ جاری، مثبت ارزیابی می‌شود و براساس شاخص‌های اقتصاد کلان کشور، قیمت برابری ریال در مقابل سایر ارزها نباید از نوسان شدید روزهای اخیر برخوردار باشد بنابراین نوسانات هفته های اخیر عمدتاً با مقاصد سوداگرانه ایجاد شده است. در حال حاضر منابع ارزی کشور از کفایت لازم برای تأمین ارز واردکنندگان کالا و تأمین خدمات برخوردار و امکان تأمین ارز از طریق مجاری قانونی فراهم است.

فرشاد حیدری انطباق هر چه سریع تر شبکه بانکی کشور با شرایط جدید باتوجه به گشایش های ایجاد شده را از الزامات فعالیت بانک ها دانست و اظهار کرد: شبکه بانکی کشور با توجه به گشایش‌های به وجود آمده باید سریع تر خود را با شرایط جدید منطبق کند؛ به نحوی که واردات کشور به نرخ بازار هم بتواند از طریق گشایش اعتبارات اسنادی و از مبادی قانونی وارد کشور شود. با توجه به نوسانات پیش آمده در نرخ برابری ریال در مقابل سایر ارزها و تسلط بانک مرکزی بر عملیات خرید و فروش ارز در صرافی‌ها طی هفته های اخیر، کنترل و نظارت کافی از سوی این بانک به عمل آمده است.

وی در ادامه از برخورد قانونی نیروی انتظامی با صرافی های غیرمجاز خبر داد و گفت: در حال حاضر تعدادی از صرافی‌ها باتوجه به صحت عملکردشان تشویق شده‌اند و از سوی دیگر در برخی موارد پرونده‌ی صرافی‌های متخلف برای رسیدگی به مرجع مربوطه ارجاع شده است. همچنین در نامه‌ای به فرماندهی محترم نیروی انتظامی اسامی صرافی‌های غیرمجاز برای برخورد قانونی اعلام شده است. یادآوری این نکته ضروری است که عملیات خرید و فروش ارز توسط صرافی‌ها باید به صورت کامل در سامانه نظارت ارز «سنا» ثبت شود.

حیدری در پایان گفت: در نظارت‌های به عمل آمده از سوی بانک مرکزی و نیز پایش عملیات خرید و فروش، اسامی اشخاصی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم عملیات خرید و فروش عمده ارز را انجام می دهند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و حسب مورد، پس از رسیدگی، برگه تشخیص مالیات برای آنها صادر می شود.

برچسب ها