عصر خودرو

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد

سفر به ترکمنستان برای تعیین تکلیف قرارداد گازی ایران و ترکمنستان

عصر بازار- مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران از سفر مدیرعامل این شرکت برای مذاکره درباره تمدید یا پایان قرارداد تجاری گاز ایران با ترکمنستان خبرداد.

سفر به ترکمنستان برای تعیین تکلیف قرارداد گازی ایران و ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازایسنا، سعید مومنی امروز (چهارشنبه) پس از بازدید از پروژه انتقال گاز دامغان ساری در نشست خبری در ساری تصریح کرد: سال گذشته 171 میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف شده اما پیش بینی می شود امسال مصرف گاز با 20 میلیارد مترمکعب به 191 میلیارد متر مکعب افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران به ترکمنستان سفر کرده است، نتیجه تمدید و یا پایان قرارداد تجاری گاز ایران با این کشور مشخص می شود هرچند هر صورت نگران پایان قرارداد تجاری با ترکمنستان نیستیم و با مدیریت به موقع می توانیم مقدار گاز وارداتی ار این کشور را جبران کنیم.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز برای مدیریت مصرف گاز خانگی، قطع گاز نیروگاه، صنایع سیمان و فولاد را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: اگر در مصرف انرژی گاز کشور 10 درصد صرفه جویی صورت بگیرد، قطعی گاز نخواهیم داشت.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران متعادل کردن الگوی مصرف گاز را در کشور ضروری دانست و تصریح کرد: 27.1 درصد مصارف گاز در کشور مربوط به مصارف خانگی و 34.1 درصد نیز مربوط به مصارف صنعتی است.

مومنی با اشاره به اینکه 20 میلیون مشترک در کشور از گاز بهره مند هستند گفت: ایران کمتر از یک درصد جمعیت دنیا را دارد در مصرف گاز رتبه سوم را داریم پس باید برای کاهش بحران، صرفه جوئی مصرف گاز را جدی بگیرند.

 

برچسب ها