عصر خودرو

فسخ واگذاری بلوک ۵۰ درصدی مخابرات به کجا رسید؟

عصر بازار- در اواخر هفته گذشته برای رسیدگی به درخواست کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین مبنی بر توقف فسخ قرارداد واگذاری بلوک ۵۰ درصد به علاوه یک سهمِ مخابرات ایران به این کنسرسیوم، هیئت داوری تشکیل شد ولی هنوز رایِ آن مشخص نشده است.

فسخ واگذاری بلوک ۵۰ درصدی مخابرات به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، میرعلی اشرف عبدلله پوری حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا رای هیات داوری در موضوع فسخ واگذاری بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین مشخص شده است؟ گفت: تا به امروز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه در جلسه هیات داوری چه صحبت هایی رد و بدل شده است، گفت: من از  صحبتها کاملا اطلاع دارم ولی نیازی به انعکاس آن ها نیست. اگر هیات داوری به جمع بندی برسد و رای ای صادر شود حتما به طرفین ابلاغ می کنند.

در روزهای گذشته شرکت توسعه اعتماد مبین دادخواستی داده که عملیات اجرایی فسخ قرارداد واگذاری بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم مخابرات به این شرکت موقتا متوقف شود که در این مورد هیات داوری تشکیل شده است.

در هفته گذشته سازمان خصوصی سازی تاکید کرد که موضوع جلسه داوری به هیچ وجه راجع به لغو یا عدم لغوِ فسخ قرارداد نبوده است. بلکه موضوع اش تنها "توقف موقت یا عدم توقف" است.  همچنین این سازمان گفته تا زمان اعلام رای هیات داوری روند فسخ معامله جلو می رود.

در اواسط سال 1388 بلوک 50 درصدی به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم اعتماد مبین واگذار  شد اما چندی پیش سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای رسما اعلام کرد که به دلیل بدهی های معوق کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، قراردادِ این واگذاری فسخ شده است.

برچسب ها