عصر خودرو

با مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان؛

یک صندوق نیکوکاری جدید در راه است

عصر بازار- صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان سه‌شنبه هفته آینده (۱۴ دی ماه ۱۳۹۵) به بازار معرفی می‌شود.

یک صندوق نیکوکاری جدید در راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان که با همکاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، پژوهشگاه رویان و مؤسسه خیرین پژوهش سلامت رویان تأسیس شده است، هفته آینده معارفه خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، این صندوق که با هدف تخصیص وجوه گردآوری شده از نیکوکاران برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشگاه رویان تاسیس شده است، از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت و با پیش‌بینی سود است که در شعب بانک پارسیان در سراسر کشور پذیره‌نویسی خواهد شد.

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان با پیش‌بینی سود 19 درصدی عرضه خواهد شد و مواعد پرداخت سود نیز دوره‌های سه ماهه در نظر گرفته شده است. ارزش اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق یک میلیون ریال است.

شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر این صندوق و پژوهشگاه رویان مدیر اجرای صندوق خواهند بود. همچنین، مؤسسه حسابرسی بهراد مشار به‌عنوان متولی و مؤسسه حسابرسی بیات رایان به‌عنوان حسابرس این صندوق انتخاب شده‌اند. بر این اساس، ساختار صندوق به‌گونه‌ای طراحی شده است که از مصرف منافع صندوق در امور نیکوکاری، اطمینان زیادی حاصل شود چراکه ارکان نظارتی نظیر متولی و حسابرس صندوق بر این امر نظارت دارند و گزارش نحوه صرف منافع اختصاصی در امور نیکوکارانه توسط مدیر اجرا تهیه می‌شود و مورد رسیدگی ارکان نظارتی قرار می‌گیرد و به اطلاع عموم نیز می‌رسد.

فعالیت این صندوق در راستای تأمین بخشی از منابع مالی لازم برای کمک به امور پژوهش و تهیه و تولید داروهای مربوط به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج است که پروژه‌های تحقیقاتی آن در پژوهشگاه رویان در حال انجام است.

روش‌های سرمایه‌گذاری در این صندوق به سه صورت در نظر گرفته شده است که همزمان امکان انجام کار خیر و نیز سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، فرد نیکوکار می‌تواند با انتخاب یکی از سه روش سرمایه‌گذاری، میزان مشارکت خود در امور خیر مربوط به صندوق را تعیین کند.

در روش اول، فرد نیکوکار اصل سرمایه و منافع حاصل از آن را جهت استفاده در امور نیکوکارانه به صندوق می‌بخشد و درواقع اصل سرمایه و سود حاصل از آن را به صندوق اهدا می‌کند. در روش دوم، فرد نیکوکار فقط عواید حاصل از سرمایه اولیه را جهت تحقق اهداف نیکوکارانه اختصاص می‌دهد و به این ترتیب اصل سرمایه متعلق به فرد نیکوکار بوده و هر زمان که بخواهد می‌تواند سرمایه خود را برداشت کند. در روش سوم نیز، درصدی از عواید صندوق که از پیش تعیین شده است و معادل12 درصد است، متعلق به سرمایه‌گذار بوده و مابقی آن به صندوق اختصاص می‌یابد.

در واقع در این نوع صندوق سعی بر این است تا اصل سرمایه صندوق حفظ و منافع حاصل از آن صرف امور نیکوکارانه شود. به همین دلیل حتی اگر شخص نیکوکار تمایل به اختصاص اصل سرمایه به امور نیکوکارانه داشته باشد (روش اول سرمایه‌گذاری)، صرفا منافع حاصل از سرمایه صرف امور نیکوکارانه می‌شود و اصل سرمایه در صندوق گردش پیدا کرده و به صورت مستمر بازده حاصل از آن صرف امور مربوط به فعالیت صندوق می‌شود و تنها در صورت انحلال صندوق، اصل سرمایه در امور نیکوکارانه پژوهشگاه رویان صرف می‌شود.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو