عصر خودرو

یک مقام مسئول:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه سنخیتی با بازار پول ندارند

عصر بازار- مدیرعامل یک تامین سرمایه با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه از جنس بازار سرمایه هستند و با توجه به کارنامه موفقی که تحت راهبری سازمان بورس داشته‌اند، نباید تغییری در روند فعالیت و نظارت آنها صورت گیرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه سنخیتی با بازار پول ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حبیب رضا حدادی مدیرعامل یک شرکت تامین سرمایه  با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه از جنس بازار سرمایه هستند، گفت: این نهادها از ابتدای تاسیس تحت نظارت سازمان بورس و ارواق بهادار به خوبی مدیریت شده‌اند و پیرو این روند مطلوب فعالیت بسیار منطقی و عقلانی است که همچنان تحت نظارت نهاد تخصصی خود باقی بمانند.

وی افزود: تمام این موارد دلیلی براین است که  هر کاری به متخصص آن واگذار شود و از آنجایی که شرکت های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری از جنس بازار سرمایه هستند، بهتر است که تغییری در روند راهبری و نظارت آنها صورت نگیرد.

حدادی با بیان اینکه بند 4 ماده 15 لایحه برنامه ششم توسعه باید اصلاح شود، گفت: در حال حاضر انواع صندوق‌های در بازار سرمایه وجود دارد، به طور مثال صندوق با درآمد ثابت از جمله نهادهایی است که از اوراق بهادار با درآمد ثابت تعریف شده است و در برخی از آنها ممکن است که خود بانک‌ به شکل مشتری در آنها حضور داشته باشند، حتی با وجود این موارد؛ باز هم دلیل عقلانی وجود ندارد که مساله تغییر نظارت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه مطرح شود. 

مدیر عامل تامین سرمایه امید با بیان اینکه در بسیاری از این صندوق‌ها مردم مالک اصلی هستند، نه بانک‌ها تصریح کرد:  صندوق‌های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه سنخیتی با بازار پول ندارند و با توجه به کارنامه موفقی که تا کنون داشتند، بهتر است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را ادامه دهند.

برچسب ها