عصر خودرو

مدیر مالی شرکت ملی گاز:

شرکت ملی گاز نفت نمی‌فروشد

ردیف‌های بودجه را تغییر نداده‌ایم

عصر بازار- مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون و در سنوات مختلف این شرکت هیچ‌گونه تغییر و جابجایی در ردیف‌های بودجه انجام نداده و کار عمرانی شرکت براساس بند «ق» قانون بودجه صورت می‌‌گیرد.

شرکت ملی گاز نفت نمی‌فروشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدرضا صدیقی مدیر امور مالی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه تاکنون این شرکت هیچ کار خلاف قانونی را انجام نداده است، گفت: فعالیت مالی شرکت ملی گاز ایران براساس بندهای قانون بودجه صورت می‌گیرد و در سنوات مختلف هیچ تغییر و جابجایی در این بندها برای تامین مالی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: فعالیت‌هایی از قبیل گازرسانی به روستاها با استفاده از مجوزی که بند «ق» قانون بودجه ارائه کرده صورت می‌گیرد.

صدیقی با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز ایران در سنوات مختلف هیچگونه فرآورده و نفت خامی را به فروش نرسانده است، گفت: این شرکت تنها محصولات خود را می‌فروشد.

بر اساس این گزارش، چند روز قبل خبری با عنوان فروش نفت خام و فرآورده توسط شرکت ملی گاز ایران برای بازپرداخت بدهی ارزی منتشر شد که در این گزارش آمده بود این شرکت با هدف بازپرداخت بدهی ارزی خود اعتبارات ریالی بودجه عمرانی را از طرق مختلف حتی از طریق فروش نفت و فرآورده‌های نفتی به دلار و یورو تبدیل و از این طریق بدهی ارزی خود را پرداخت می‌کند.

این گزارش اضافه می‌کند گرچه مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران این موضوع را رد کرده است اما اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار  وجود دارد نشان می‌‌دهد در سال 93 شرکت ملی گاز ایران با جابجایی در بندهای عمرانی بودجه و واگذاری بودجه عمرانی به یک شرکت ثالث اقدام به فروش فراورده و نفت خام کرده است که برای اولین بار توسط این شرکت صورت گرفته و سابقه‌ای نداشته است.

این گزارش در پایان تصریح می‌کند بنابر اطلاعات بدست آمده بیش از 40 میلیون یورو از این طریق بودجه ارزی عائد شرکت ملی گاز ایران شده که این بودجه برای بازپرداخت ارزی بدهی شرکت ملی گاز ایران استفاده شده است.

برچسب ها