عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

شرکت های تامین سرمایه نیازی به مجور بانک مرکزی ندارند

ضرورت تقویت نظارت های بانک مرکزی بر زیر مجموعه هایش

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص مفاد لایحه برنامه ششم توسعه مبنی بر نظارت بانک مرکزی بر صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه گفت: لزومی برای تغییر روند فعالیت صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه وجود ندارد چراکه منجر به آسیب اقتصادی می شود.

شرکت های تامین سرمایه نیازی به مجور بانک مرکزی ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از سنا، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص مفاد لایحه برنامه ششم توسعه مبنی بر تغییر مسیر فعالیت شرکت های تامین سرمایه تحت نظارت بانک مرکزی گفت: تا همین جا هم بانک مرکزی درست عمل نکرده و فعالیت موسسات زیر مجموعه اش با مشکلات زیادی همراه بوده و بخش قابل توجهی از آنها دچار تخلف شدند.

وی افزود: هرچند این مفاد از لایحه برنامه ششم توسعه به دلیل ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده اما نکته مهم آن است که با اتصال این مساله، صندوق های سرمایه گذاری و شرکتهای تامین سرمایه دچار آسیب می شوند.

وی افزود: اصلاح ساختار اقتصادی کشور 7حلقه دارد که یکی از آنها اصلاح نظام بانکی و پولی کشور است که مجلس کنونی و مجلس نهم در این خصوص اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

لاهوتی تصریح کرد: بعد از اقدام مجلس درخصوص اصلاح نظام بانکی، دولت لایحه داد که این لایحه مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 50 درصد مفاد آن به تصویب رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تمام وظایف بانک مرکزی دراین لایحه دیده شده و دیگر نیاز به ارایه وظایف جدیدتری در قانون برنامه ششم توسعه وجود ندارد خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید نظارت خود بر روی صندوق های قرض الحسنه و بانک ها و نیز موسسات مالی و اعتبار را بیشتر کند و لزومی ندارد شرکت های تامین سرمایه زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنند چراکه دچار آسیب می شوند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: طبق قانون بازار سرمایه این شرکت ها باید زیر نظر سازمان بورس فعالیت کنند و از این نهاد مجوز بگیرند بنابراین الزامی برای تغییر مسیر فعالیت این شرکت ها دیده نمی شود.

برچسب ها