عصر خودرو

پیش‌بینی جدید از قیمت نفت در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- نتایج یک بررسی نشان می دهد که قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ ممکن است به ۶۰ دلار و در سال ۲۰۱۷ به ۷۰ دلار برسد، اما قیمت بیش از ۵۰ دلار موجب افزایش تولید نفت شیل امریکا خواهد شد و ««برقراری توازن مجدد» در بازار را تا اواخر سال ۲۰۱۷ به تاخیر خواهد انداخت.

پیش‌بینی جدید از قیمت نفت در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ، بر اساس توافق اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان قرار است کشورهای تولید کننده از ابتدای ژانویه 2017 تولید خود را به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

نتیجه تحقیق موسسه کامکو نشان می دهد که: «همانطور که در هفته های اخیر شاهد بودیم رسیدن قیمت نفت به بالای 50 دلار موجب تولید بیشتر نفت شیل آمریکا می شود، و تا حدی تاثیر مورد انتظار از توافق کاهش تولید را خنثی می سازد.» این تحقیق اضافه می کند که افزایش تولید نفت شیل امریکا موجب خواهد شد که بر خلاف پیش بینی های خوش بینانه برخی نهادها، برقراری توازن مجدد در بازار تا اواخر سال 2017 به تاخیر بیافتد.

اوپک پس از توافق کاهش تولید گفته بود که بازار نفت تا شش ماهه دوم سال 2017 به توازن مجدد نخواهد رسید. آژانس بین المللی انرژی نیز پیش بینی کرده که با اجرایی شدن توافق کاهش تولید بازار در نیمه نخست سال 2017 با کمبود عرضه مواجه شود.
موسسه کامکو همچنین انتظار دارد با توجه به تقابل عناصری همچون نفت شیل امریکا و تلاش اوپک برای تقویت قیمت ها، قیمت نفت در طی دو سه سال اینده در حد 55 تا 65 دلار باشد.

این گزارش همچنین گفته که تقویت ارزش دلار آمریکا در طی چند ماه گذشته تاثیری «منفی» بر قیمت نفت داشته و بخشی از خوش بینی های ناشی از انتظار کاهش تولید را خنثی کرده است.

برچسب ها