عصر خودرو

روز گذشته با انعقاد ۳۰هزار قرارداد در بورس کالا؛

رکورد ۴ ساله معاملات آتی سکه شکسته شد

عصر بازار- بورس کالای ایران روز گذشته شاهد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران از بازار آتی سکه بود به طوریکه در مجموع ۳۰هزار و ۸۲۱ قرارداد در پنج نماد معاملاتی منعقد شد تا رکورد ۴ ساله این معاملات شکسته شود.

رکورد ۴ ساله معاملات آتی سکه شکسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، آخرین بار در هشتم مهر سال 91 بود که حجم معاملات آتی سکه از مرز 30هزار قرارداد فراتر رفت؛ به این ترتیب روز گذشته پس از گذشت بیش از 4 سال رکورد معاملات آتی سکه شکسته شد.

بررسی جزییات معاملات دیروز بیانگر آن است که ارزش معاملات روی رقم سه هزار و 838 میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی قبل ( یکشنبه) رشد 95 درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به 15 هزار و 778 قرارداد رسیده بود.

به این ترتیب سررسید شهریور ماه سال آینده با 25 هزار و 664 قرارداد رتبه اول را در سررسید های فعال آتی کسب کرد، این در شرایطی است که معاملات تیر 96، دی، اردیبهشت و اسفند 95 به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

انعقاد 1944 قرارداد آپشن سکه

همچنین طی روز گذشته در جریان معاملات اختیار خرید سکه در بورس کالای ایران در مجموع یک هزار و 944 قرارداد منعقد شد. نگاهی به جزییات این معاملات نشان می دهد که در قیمت اعمال یک میلیون 100 هزار تومان، 198 قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و 125 هزار تومان، 71 قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و 150 هزار تومان یک هزار و 346 قرارداد و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون 175 هزار تومان، 329 قرارداد منعقد شد.

رشد 22 درصدی معاملات گواهی سپرده سکه

براساس این گزارش، همچنین امروز در مجموع 44 قطعه سکه بهار آزادی به ارزش 522 میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات روز گذشته رشد 22 درصدی را تجربه کرد چرا که طی این روز حجم معاملات به 36 سکه رسیده بود.

برچسب ها