عصر خودرو

گزارش جامع آماری وضعیت بازار سرمایه مربوط به آذر منتشر شد؛

رشد ۲ درصدی ارزش بازار سهام در بورس تهران و فرابورس ایران

عصر بازار- طبق گزارش آماری مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار در آذرماه ۱۳۹۵، ارزش بازار سهام در بورس تهران و فرابورس ایران به مقدار ۴،۳۹۵،۱۸۱ میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل حدود ۲ درصد رشد داشته است. در این مدت ارزش معاملات در کل بورس ها (بورس تهران، فرابورس ایران، کالا و انرژی) ۱۱۷،۴۳۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. یکی از دلایل افت ارزش معاملات در آذر ماه، عرضه اوراق مرابحه سایپا در آبان ماه بود که مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت.

رشد ۲ درصدی ارزش بازار سهام در بورس تهران و فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شاخص های کل بورس تهران و فرابورس ایران به ترتیب برابر 80،123 و 868 واحد هستند که به ترتیب 1 و 4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته اند.

ارزش معاملات بورس کالا از مقدار 33،539 میلیارد ریال آبان ماه با 11 درصد رشد به مقدار 37،096 میلیارد ریال در آذرماه رسیده است، علاوه بر این، ارزش معاملات در بورس انرژی با کاهش 49 درصدی مواجه بوده و به مقدار 3،482 میلیارد رسیده است.

بر اساس این گزارش، بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت، مختلط و سهام در آبان ماه 1395 به ترتیب برابر 1.46، 1.09 و 0.49 درصد بوده است. مانده اوراق بدهی در انتهای آذر ماه 296،679 میلیارد ریال است که 205،895 میلیارد ریال آن دولتی و مابقی اوراق شرکتی هستند.

طی سه ماه اخیر شاهد افزایش نسبت ارزش معاملات اشخاص حقوقی از کل ارزش معاملات انجام شده بوده ایم. به طوری که نسبت ارزش معاملات اشخاص حقوقی از 58.64 درصد در مهرماه 95 به 67.15 درصد در آذرماه 95 افزایش یافته است.

قیمت نفت خام در ادامه روند صعودی خود در پایان آذرماه 95 به 51.99 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام در یک ماه اخیر رشد 21.4 درصدی را تجربه کرده است. یکی از علت های رشد قیمت نفت، توافق اعضای اوپک جهت کاهش عرضه نفت است.

جهت آگاهی از وضعیت بازار سرمایه در آذر ماه 1395 به قسمت گزارش های آماری درگاه اینترنتی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار (www.rdis.ir) رجوع کنید.

برچسب ها