عصر خودرو

مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس:

۲۳ سایت بدون مجوز مشاور سرمایه گذاری مسدود شد

عصر بازار- در اقدامی پیشگیرانه و برای حمایت از سرمایه گذاران و به ویژه سرمایه گذاران خرد، با پیگیری های مدیریت امور حقوق و انتظامی سازمان بورس، ۲۳ سایت غیرمجاز در زمینه ارائه مشاوره سرمایه گذاری، سبدگردانی، سیگنال و تحلیل فروشی مسدود شد.

۲۳ سایت بدون مجوز مشاور سرمایه گذاری مسدود شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد علی شیری زاده، مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس با بیان این خبر گفت: در ماه های اخیر برخی افراد فریبکار بدون داشتن مجوز فعالیت و احراز صلاحیت های لازم به ارائه مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی، روی آوردند و با وعده پولدار شدن و چند برابر کردن سرمایه در کوتاه مدت اقدام به فریب برخی از سرمایه گذاران کردند در حالی که اگر ادعاهایشان صحت داشت خود از این پیشنهادهای رؤیایی استفاده می کردند تا پولدار شوند که نیازی به جمع کردن این سبک از درآمد نداشته باشند.

وی با تأکید بر گسترش شبکه های اجتماعی و وب سایت های اینترنتی در ماه های اخیر اظهار داشت: بر اساس شکایات دریافتی، مبنی بر کلاهبرداری افرادی فریب کار که بدون تحصیلات عالی دانشگاهی و سوابق مرتبط با بازار سرمایه اقدام به دریافت مبالغی در قالب حق مشاوره یا کارمزد کردند سازمان بورس برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران فریب خورده به این موضوع ورود کرد.

شیری زاده افزود: در راستای برنامه های سازمان بورس درخصوص پیشگیری از جرائم و تخلفات و ارتقای سلامت محیط کسب و کار و ایمن سازی و شفافیت فضای بازار سرمایه با توجه به شکایات متعدد مردم، اسامی و نشانی 23 سایت بدون مجوز فعالیت در زمینه مشاوره سرمایه گذاری، سبدگردانی، سیگنال و تحلیل فروشی به معاونت فضای مجازی دادستانی ارائه شد و متعاقباً همه موارد مذکور مسدود شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در صورت تکرار اقدامات یاد شده، موضوع از طریق مراجع قضایی جهت مجازات عاملان فریب مردم پیگیری خواهد شد، کما اینکه حق تظلم خواهی شاکیان خصوصی زیان دیده نیز به قوت خود باقیست.

شیری زاده درخصوص اقدام سازمان در قبال فعالیت غیرمجاز کانال های تلگرامی در زمینه سیگنال فروشی و ارائه مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی، گفت: اقدام قضایی علیه چند کانال در دست پیگیری است که در صورت مجوز دادستان نتایج رسیدگی به عموم اطلاع رسانی می شود.

وی توضیح داد: شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و سبدگردانی از جمله نهادهای مالی هستند که بر اساس قانون بازار اوراق بهادار و با اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار، بر اساس قراردادهایی مشخص برای سرمایه گذاران سبدگردانی و مدیریت دارایی می کنند یا به آنها مشاوره سرمایه گذاری ارائه می کنند.

شیری زاده ادامه داد: شرکت های دارای مجوز به لحاظ تحت نظارت بودن یک منبع قابل اطمینان برای سرمایه گذاران هستند.

یادآور می شود؛ "سامانه کدال" یک مرجع رسمی برای افشای اطلاعات ناشران است که به موجب قانون بازار اوراق بهادار و طی زمانبندی های مشخص اطلاعات از طریق آن برای عموم انتشار می یابد و سرمایه گذاران با مراجعه به اطلاعات ناشران می توانند در خصوص خرید یا فروش اوراق بهادار خود تصمیم گیری کنند. بنابراین افشای اطلات از هر طریق دیگر به جز سامانه مذکور، غیرقانونی بوده و مستوجب مجازات کیفری است.

برچسب ها