عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شرکت‌های تامین سرمایه نیازی به مجوز بانک مرکزی ندارند

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند مطلوب نظارت سازمان بورس بر شرکتها گفت: نیازی به اخذ مجوز شرکت های تامین سرمایه از بانک مرکزی وجود ندارد.

شرکت‌های تامین سرمایه نیازی به مجوز بانک مرکزی ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص تحت نظارت قرار گرفتن صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه از سوی بانک مرکزی بر اساس مفاد لایحه برنامه ششم توسعه، از مخالفت کمیسیون اقتصادی با این بند خبر داد و گفت: بند 4 ماده 15 لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص وظایف بانک مرکزی به واسطه ابهاماتی که داشت به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا نسبت به بررسی دقیق تر آن اقدام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به وجود مخالفتها با بند 4 ماده 15 لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: این بند به واسطه ابهاماتی که داشت به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا نسبت به بررسی دقیق تر اقدام شود.
وی با بیان این که طبق قانون بازار سرمایه مصوب سال 84، این نهادها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارند  افزود: تصویب این بند و مواردی از این قبیل، منجر به تداخل فعالیت بازار سرمایه و بازار پولی خواهد شد؛ بنابراین  در همین راستا باید کار کارشناسی دقیق‌تری روی آن صورت گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از برگزاری جلسه ای در مجلس در این خصوص با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و تصریح کرد: در حال پیگیری و اصلاح این قبیل موارد به منظور تصویب برنامه ای کامل و جامع هستیم .
به گفته وی با توجه به روند مطلوب نظارت سازمان بورس بر این شرکتها، معتقدیم نیازی به اخذ مجوز شرکت های تامین سرمایه از بانک مرکزی وجود ندارد.

برچسب ها