عصر خودرو

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد:

حفاری و تکمیل ۱۵۲ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی

عصر بازار- معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: با تلاش کارکنان این شرکت عملیات حفاری و تکمیل ۱۵۲ حلقه چاه‌های نفت و گاز در ۹ ماه امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور محقق شد.

حفاری و تکمیل ۱۵۲ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا خوشایند در این باره اظهار کرد: تعداد چاه‌های حفرشده در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 18 حلقه افزایش دارد.

وی افزود: از این چاه‌ها 54 حلقه توسعه‌ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و 96 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است که شمار چاه‌های تعمیری در قیاس با پارسال 31 حلقه بیشتر است.

خوشایند تصریح کرد: از مجموع چاه‌های حفرشده 87 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 43 حلقه در حوزه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت، 9 حلقه در شرکت نفت فلات قاره، پنج حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی، یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و هفت حلقه در قالب پروژه بوده است.

وی متراژ حفاری از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال جاری را 230 هزار و 798 متر برشمرد و افزود: در این مدت حفاری 38 حلقه چاه 600 روز جلوتر از برنامه به اتمام رسید که این مساله از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.

معاون شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این‌که ناوگان حفاری شرکت 75 دستگاه حفاری فوق سنگین، سنگین و سبک خشکی و دریایی در اختیار دارد، اظهار کرد: در سال جاری یک دستگاه حفاری خشکی به شمار دکل‌های حفاری شرکت افزوده شد و در همین حال دو دستگاه خشکی و دریایی بازسازی شده است و سه دستگاه مراحل تعمیرات دوره‌ای (اورهال) را در سایت بازسازی شرکت پشت سر می‌گذارند.

خوشایند با تبریک سی و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، گفت: این شرکت در حدود چهار دهه فعالیت حفر چهار هزار و 178 حلقه چاه‌های نفت و گاز با متراژ بیش از هشت میلیون و 800 هزار متر را در کارنامه خود دارد که نشانگر عزم جزم مجموعه کارکنان این عرصه در پاسخگویی به موقع به نیازهای صنعت نفت کشور است.

برچسب ها