عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

مناطق نفتخیز جنوب با شرکت ایرانی پرشیا تفاهمنامه همکاری امضا می‌کند

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: مناطق نفتخیز و شرکت نفت و گاز پرشیا در آستانه انعقاد موافقت نامه HOA با یکدیگر هستند و امیدواریم در روزهای آینده این تفاهم‌نامه منعقد شود.

مناطق نفتخیز جنوب با شرکت ایرانی پرشیا تفاهمنامه همکاری امضا می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن عالیپور اظهار کرد: دومین جلسه معرفی مدل و تشریح جزئیات قراردادی مناطق نفتخیز جنوب با حضور شرکت ایرانی "توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا" و مدیران ارشد مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد و در این نشست در خصوص رفع ابهامات شرکت طرف قرارداد، صحبت‌هایی با نمایندگان شرکت پرشیا انجام گرفت.

وی افزود: در این نشست که با هدف تبیین مفاد و پاسخگویی به پرسش‌ها و رفع ابهامات شرکت طرف توافق برگزار شد، مدیرعامل، مدیران و کارشناسان شرکت مناطق نفتخیز جنوب و شرکت پرشیا به طرح مباحث مورد نظر در دو بخش مباحث فنی و مسائل مالی پرداختند و جزییات مدل قراردادی را بررسی کردند.

عالی پور تصریح کرد: مفاد کلی مدل قراردادی مناطق نفتخیز جنوب شامل خطوط ترسیمی تولید قبل و بعد از تحویل میدان، نحوه تضمین سود و پاداش پیمانکار، ریسک دستیابی به اهداف برنامه و طرح توسعه میادین است و در جلسه برگزارشده در خصوص این موارد صحبت‌هایی میان طرفین صورت گرفت.

وی گفت: مدل مالی و اقتصادی، نظام حقوقی پاداش و جرائم، حدود اختیارات پیمانکار و کارفرما و تبیین مسئولیت هر دو بخش پیمانکار و کارفرما در طول دوره بهره‌برداری بخش دیگری از مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

عالیپور با بیان این‌که نخستین جلسه معرفی مدل قراردادی مناطق نفتخیز جنوب با شرکت پرشیا چند روز پیش در تهران برگزار شد، عنوان کرد: با برگزاری نشست دوم پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده توافقنامه‌ای مبتنی بر چارچوب قراردادی مناطق نفتخیز جنوب با شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا امضا شود.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب طی یک ماه گذشته و با هدف مطالعه میدان‌های رگ سفید، کرنج، پارسی و شادگان دو تفاهمنامه و قرارداد محرمانه با کنسرسیوم پرگس و شرکت شلمبرژه امضا کرده است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: الگوی جدید قراردادهای نفتی به پیشنهاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و موافقت و ابلاغ وزیر نفت با مشارکت کارشناسان این شرکت تدوین و پس از تصویب در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به اجرا گذاشته شده است.

برچسب ها