عصر خودرو

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی:

قراردادهای جدید نفتی به معنی حذف چینی‌ها نیست

دارا بودن تخصص ملاک است نه ملیت شرکت‌ها

عصر بازار- کریمی گفت: اگر همزمان شرکت چینی و اروپایی پیشنهاد حضور در صنعت نفت ایران را بدهند اولویت در کارهای تخصصی و فنی نفت را یکسری شاخص‌ها تعیین می‌کند و نام شرکت مهم نیست.

قراردادهای جدید نفتی به معنی حذف چینی‌ها نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، سلبعلی کریمی، مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی درباره این که آیا در قراردادهای جدید نفتی شاهد فصلی جدید بدون حضور چینی‌ها خواهیم بود؟ ، گفت: چین جزء شرکای راهبردی و یکی از خریداران عمده نفت ماست. ضمن این که شرکت‌های بزرگ چینی مثل CNPCI و ساینوپک فعلا در پروژه‌های نفتی ما حضور دارند و در زمینه خرید نفت نیز فعالند.

وی افزود: چینی‌ها هم برای خودشان مدل و پلن سرمایه گذاری اقتصادی دارند. ما نیز نه تنها از حضور شرکت‌های چینی ممانعت نمی‌کنیم بلکه استقبال هم می‌کنیم. قراردادهای جدید نفتی به معنی حذف چینی‌ها نیست.

کریمی تصریح کرد: در شرایط کنونی نیاز است که خود چینی‌ها به این مسئله توجه کنند، چون ما استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: نه تنها چینی‌ها بلکه هر شرکتی در سطح بین المللی که بتواند دانش فنی و تکنولوژی بر‌تر داشته باشد شرکت ملی نفت و شرکت‌های زیر مجموعه از جمله نفت مرکزی استقبال می‌کند.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان این که ملاک ما برای همکاری با یک شرکت، مسائل فنی و تخصصی نفت است نه ملیت آن، اظهار داشت: اگر همزمان یک شرکت چینی و اروپایی پیشنهاد بدهند، اولویت در کارهای تخصصی و فنی نفت را یکسری شاخص‌ها تعیین می‌کند و نام شرکت مهم نیست. تیم فنی ما بر اساس برخی شاخص‌ها مشخص می‌کند که کدام شرکت اولویت دارد.

وی درباره اولویت دادن به شرکت‌های کشورهای مسلمان از جمله پتروناس مالزیایی خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان  ویژگی‌هایی دارند که ممکن است برای ما اهمیت داشته باشد. به طور مثال ما در اروندان و نفت مرکزی بعنوان رفررنس و ویژن 1404 پتروناس را انتخاب کردیم زیرا یکسری ویژگی‌ها و مشترکات وجود دارد که کار را راحت‌تر می‌کند اما این مسئله به عنوان شاخص نیست چون بیشتر شاخص‌های فنی و اقتصادی ملاک هستند اما کشور مسلمان بودن در ارتباطات می‌تواند اهمیت داشته باشد اما تعیین کننده نیست.

برچسب ها