عصر خودرو

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد؛

خروج سهامداران خرد از قاعده جریمه های نقدی

رئیس سازمان بورس امروز به کمیسیون تلفیق می رود

عصر بازار- صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه از بند ۴ ماده ۱۵ پیشنهادی کمیسیون تلفیق برنامه ششم حذف و سهامداران خرد بورسی از قاعده جریمه های نقدی و محدودیت های حق رای و حق تقدم و محدودیت در تقسیم سود خارج شدند.

خروج سهامداران خرد از قاعده جریمه های نقدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی هایی که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در صحن علنی مجلس و در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه به انجام رساندند و همین طور از طریق رایزنی با بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه از بند 4 ماده 15 پیشنهادی کمیسیون مزیور، حذف شدند .


دکتر علی سعیدی افزود: همچنین در بند 1 ماده 15 جریمه های نقدی و محدودیت های تقسیم سود، حق رای و استفاده از حق تقدم برای تمامی سهامداران در نظر گرفته شده بود که این محدودیت ها و جریمه ها صرفا به سهامداران موثر در انتخاب مدیرانی که مرتکب تخلفی شده بودند، محدود شد.

وی اظهار داشت: در حقیقت سهامداران خرد که  سهامداران بورسی هستند از قاعده جریمه های نقدی و محدودیت های حق رای و حق تقدم و محدودیت در تقسیم سود خارج شدند.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار     ادامه داد: متعاقب آن قرار براین شد که سهامداران موثر ،  در دستورالعملی توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد و تعریف شوند و موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار نیز برسد .

به گفته سعیدی، این موضوع روز شنبه در صحن علنی مجلس و صبح امروز در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه مطرح شد ؛ سپس با هماهنگی های رئیس سازمان بورس، به جلسه ای مرکب از سازمان بورس، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع شد که در آن جلسه توافق اولیه برای این تغییرات حاصل شد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد:  در حال حاضر این توافق و هماهنگی در بدنه دولت شکل گرفته است و  امیدواریم در جلسه سه شنبه 7 دیماه این موضوع نهایی شود.
   
قرار است موضوع صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه  مجددا صبح فردا در کمیسیون تلفیق مطرح شود که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در آن جلسه حضور خواهند داشت.

برچسب ها