عصر خودرو

آغاز ضعیف بازار سهام

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد شرایط ضعیفی در ابتدای معاملات بود به‌طوری که شاخص با افت حدود ۱۰ واحدی معادل ۰۲/ ۰ درصد به کار خود پایان داد.

آغاز ضعیف بازار سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز اکثر معامله‌گران با انگیزه‌ای کم به فعالیت خود پرداختند هر چند که رسیدن قیمت‌ها و شاخص به سطوح ابتدای سال امیدهایی را برای رشد بازار در روزهای آینده به وجود آورده است که البته تحقق آن نیازمند وجود نقدینگی در بازار است. در بازار دیروز همچنان معامله‌گران با کمبود نقدینگی مواجه بودند به‌طوری که ارزش معاملات در بورس در سطح اندک 44میلیارد تومان باقی ماند. برخی از کارشناسان نزدیکی پایان سال مالی تعدادی از شرکت‌های کارگزاری و تسویه بدهی معامله‌گران را دلیل افزایش عرضه‌ها و کمبود تقاضا در بازار ارزیابی می‌کنند که انتظار دارند با شروع مهر ماه این مشکل بازار کمتر شود.

    در گروه غذایی نیز دیروز قندی‌ها شاهد رفتار متناقضی بودند به‌طوری که برخی از نمادها با صف خرید و برخی با افزایش فروش مواجه بودند. در این گروه قند شیروان قوچان و بجنورد دیروز در گزارش‌های خود تاکید کردند که زیان پیش‌بینی شده شرکت به میزان 214ریال پا‌برجا است. هفته گذشته نیز قند اصفهان در گزارشی شرایط مشابهی را اعلام کرد. در گروه غذایی همچنین به دلیل صدور مجوز افزایش قیمت پنج درصدی روغن نباتی از سوی ستاد تنظیم بازار، کارخانه‌های روغن مورد هشدار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفته‌اند. در این زمینه سخنگوی سازمان حمایت تاکید کرد: این سازمان به هیچ‌وجه، افزایش قیمت روغن نباتی را تایید و ابلاغ نکرده و این موضوع را بارها به انجمن صنایع روغن نباتی جهت اجرا ابلاغ کرده است.


    در گروه برقی بزرگ‌ترین‌ شرکت برقی خاورمیانه درج و آماده عرضه اولیه سهام شد؛ تولید نیروی برق دماوند به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده برق خاورمیانه و دومین شرکت برقی در فرابورس درج و آماده عرضه اولیه تا 10 درصد سهام شد.


    براساس این گزارش، این شرکت با نماد «دماوند» در گروه برق، گاز، بخار و آب گرم به‌عنوان صد و بیست و هفتمین شرکت فرابورسی و شصت و دومین شرکت بازار دومی درج شده است.

    در گروه پتروشیمی نیز مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی زنجان موفق به دریافت مصوبه هیات‌ دولت برای برداشت حدود ٢٧۰ میلیون یورو وام از صندوق توسعه ملی شد. به گزارش «شانا» مرضیه شاهدایی افزود: پتروشیمی زنجان همچنین موفق شده مجوز افزایش سرمایه خود را از بانک‌های داخلی دریافت کند. در گروه فلزی وضعیت نامناسب نمادهای فولادی و سنگ آهنی دیروز نیز مورد بحث بود.


    در این زمینه مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لزوم کاهش سه درصدی قیمت گندله، اعلام کرد: اکنون قیمت تمام‌شده محصول تولیدی در بسیاری از بخش‌ها بیش از قیمت فروش شده که یک زنگ خطر است و صنعت فولاد نیاز به رونق بازار و طرح‌های عمرانی دارد. عبدالمجید شریفی در گفت‌وگو با «ایسنا»، درمورد دستور نعمت‌زاده در راستای کاهش سه واحد درصدی قیمت گندله، اظهار کرد: این دستورالعمل تحلیل خود را دارد و کار کارشناسی در مورد آن انجام شده است اما اقدامات دیگری نیز برای بهبود بازار فولاد باید صورت گیرد.


    وی با اشاره به مشکلات صنعت فولاد گفت: نرخ انرژی و به‌طورکلی شاخص قیمت نفت در سه سال اخیر در دنیا کاهش یافته است. قیمت سنگ آهن نیز از 130 دلار به ازای هر تن به کمتر از 50 دلار رسیده است، هزینه‌های نیروی انسانی در ایران، سالانه بیش از سایر کشورها افزایش پیدا می‌کند و هزینه‌های مالی بسیار سنگین است. مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه باید اقدامات گوناگونی در زمینه بهبود فضای صنعت فولاد صورت گیرد، تصریح کرد: خوراک فولادسازان باید با قیمت معقول تامین شود؛ نباید درهای بازار داخلی را به روی محصولات خارجی باز کنیم و این امر با در نظر گرفتن تعرفه و عوارض گمرکی مناسب امکان‌پذیر است؛ بسیاری از کشورها تعرفه واردات را از 30 درصد تا 50 درصد افزایش داده‌اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو