عصر خودرو

عملکرد هشت ماهه صنعت پتروشیمی منتشر شد

عصر بازار- تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا پایان آبان بالغ بر ۳۳ میلیون و ۱۵۵هزار تن بوده است که این میزان تولید برابر با ۷۳ درصد ظرفیت اسمی و ۸۵ درصد برنامه بوده است.

عملکرد هشت ماهه صنعت پتروشیمی منتشر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، میزان تولید صنعت پتروشیمی درآبان ماه امسال بالغ بر4.37 میلیون تن بوده است که از این مقدار یک میلیون و 263هزار تن به فروش داخلی و یک میلیون و 690هزار تن به صادرات اختصاص یافت.

براساس این گزارش، این صنعت ارزش آفرین درآبان ماه ماه امسال بیش از چهار میلیون وسیصد و هفتاد هزار تن تولید داشته است که از این میزان یک میلیون و 263 هزار تن به فروش داخلی (به ارزش 22875.4 میلیارد ریال)، یک میلیون و 690.4 هزار تن (به ارزش701.6 میلیون دلار) به صادرات اختصاص یافته است.

همچنین، با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز 31 هزار ریال مجموع فروش کل این صنعت در دومین ماه پاییز امسال، دو میلیون و 953 هزار تن (به ارزش 1439.6 میلیون دلار) بوده است.

گفتنی است، به ترتیب مجتمع های پتروشیمی ارومیه، شیراز، رجال، بیستون، فن آوران، پلیمرکرمانشاه، کربن ایران، تبریز، لاله، خراسان، غدیر، قائدبصیر و اهتمام جم به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را محقق کرده اند.

عملکرد هشت ماهه تولید صنعت پتروشیمی

تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا پایان آبان بالغ بر 33 میلیون و 155هزار تن بوده است که این میزان تولید برابر با  73 درصد ظرفیت اسمی و 85 درصد برنامه بوده است

از میزان کل تولید این صنعت در مدت یاد شده فوق، سهم 20 مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از 11 میلیون و 865 هزارتن، 14 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه 14 میلیون و 862 هزار تن و سهم 19 مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور 6 میلیون و 427 هزار تن بوده است.

عملکرد هشت ماهه بازرگانی صنعت پتروشیمی

فعالیت های بازرگانی صنعت پتروشیمی در هفت ماهه امسال حاکی از فروش کل بیش از 23میلیون و 798هزار تن بود که از این میزان سهم فروش داخلی 10 میلیون و 100هزار تن و سهم صادرات نیز 13میلیون و 697هزار تن است.

بر اساس این گزارش، از مجموع فروش داخلی در هفت ماهه امسال سهم مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر 3 میلیون و 845 هزار تن، سهم مجتمع های واقع در عسلویه بیش از4 میلیون و 612 هزار تن ومجتمع های مستقردرسایر مناطق یک میلیون و 642 هزار تن بوده است.

در بخش صادرات پتروشیمی نیز سهم ماهشهر 3 میلیون و 400 هزار تن، سهم عسلویه 7 میلیون و 705هزار تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور دو میلیون و 591 هزار تن بود.

ارزیابی فروش در ماه مورد گزارش نشان می دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین، پتروشیمی بندر امام از نظر مقدار و پتروشیمی پارس از نظر ارزش، شرکت های فعال در بخش فروش داخلی بودند.

برچسب ها